همشهری آنلاین: آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید با صدور پیامی اعلام کرد: مقصد زوار قبر سیدالشهدا(ع) در این سفر الهی، عرش خداست.

به گزارش ایرنا،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله وحید خراسانی، در پیام این مرجع تقلید که به مناسبت اربعین حسینی صادر شده،آمده است: زوار قبر سیدالشهداء(ع) اگر بدانند کجا می‌روند و به زیارت چه کسی مشرف می‌شوند، سر از پا در این سفر نمی‌شناسند.

ادامه این پیام حاکیست: همه پیامبران چه آدم صفی الله و نوح که 950 سال مردم را به خدا دعوت کرد و نجی الله شد و ابراهیم که خدا او را به کلمات مبتلا کرد و بعد از اتمام آن کلمات، از مقام نبوت و رسالت به مقام امامت رسید و موسی که کلیم الله و عیسی که روح الله شد، همه و همه درخواستشان از خداوند تبارک و تعالی این است که به آنان اذن دهد که به زیارت قبر حسین بن علی(ع) مشرف شوند.

در بخش دیگر این پیام آمده است: در آن بقعه چه غوغاست که مطاف(محل طواف) تمام انبیا و فرستادگان اولوالعزم خداست، فوجی از آسمان به زمین فرود می آید و فوجی از زمین به آسمان صعود می‌کند، آن فوج مرکب از ملائکه مقربین و انبیا و مرسلین است و تا قیامت امر بر این منوال است.

ادامه پیام این مرجع تقلید حاکیست: خوشا به حال کسانی که قدر این نعمت را بدانند و بعد از این سفر که از هر گناهی پاکیزه می شوند، مراقب باشند که خود را آلوده نکنند و خدا و امام زمان(عج) را هرگز فراموش ننمایند.

آیت الله وحید خراسانی در پیام خود افزوده است: سزاور است کسانی که از ایران مشرف می شوند، به نیابت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) بروند و کسانی که از بلاد دیگر به آن حرم شرفیاب می شوند، به نیابت سایر معصومین(ع) مشرف شوند و در این سفر پربرکت چون نایب آن مقام رفیع هستند، نظر عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) آن نایبان به رعایت منوب عنه(نماینده) آنان موجب سعادت دنیا و عقبی است.

کد خبر 243426
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز