جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نبیل عمرو، مشاور رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد "سلاح فیاض" از سوی محمود عباس مامور تشکیل دولت اضطراری شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره نبیل عمرو، مشاور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک گفت‌وگوی تلفنی با این شبکه تاکید کرد عباس "سلاح فیاض" را با عنوان رییس دولت اضطراری مامور تشکیل این دولت کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بحران امنیتی به وجود آمده تشکیل دولت اضطراری به شکل قانونی صورت می‌گیرد و این دولت صلاحیت اجرای تدابیر لازم برای کنترل وضعیت موجود را دارد.
عمرو تاکید کرد که رییس تشکیلات خودگردان احتمالا فردا (شنبه 26 خرداد) در یک سخنرانی کامل جزئیات این امر را برای فلسطینیان تشریح خواهد کرد.

از سوی دیگر روزنامه‌ هاآرتص نوشت، اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس در دولت برکنار شده‌ فلسطین، پیش از نماز جمعه (25 خرداد) به خبرنگاران گفت: من از تمام مردممان می‌خواهم آرامششان را حفظ کرده و از خود خویشتن داری نشان داده و هیچ گونه اقدامی علیه منازل و مجتمع‌های به جا مانده از فتح صورت ندهند چرا که این گونه اقدامات با روحیات مردم ما متناقض است.

پس از آنکه حماس کنترل کل غزه را از آن خود کرد، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان هنیه و مابقی کابینه حماس را اخراج کرد. هنیه این انحلال را غیر قانونی خواند اما پیشنهاد مذاکرات اتحاد جدید را مطرح کرد.

وی افزود: من هم چنان تاکید دارم باب احیای روابط فلسطین بر اساس ارزش‌های ملی باز است.

آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد، بلژیک که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد امروز اعلام کرد نیروی حافظ صلح برای نوار غزه تحت شرایط کنونی هیچ شانسی برای موفقیت ندارد.

آلمان رییس دوره‌‌ای اتحادیه‌ی اروپا نیز امروز کنترل نوار غزه به دست حماس را به عنوان قبضه‌ خشونت بار قدرت محکوم کرد.

کد خبر 24341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز