مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین راهپیمایی فضایی اضطراری که ناسا برای نجات ایستگاه فضایی برنامه‌ریزی کرده بود با موفقیت به پایان رسید.

ایستگاه فضایی

براساس گزارش BBC، دو فضانورد آمریکایی روز گذشته با خروج از ایستگاه فضایی توانستند پمپ معیوبی که منجر به مختل شدن سیستم خنک کننده ایستگاه فضایی شده بود را از جای خود خارج کنند. نیمی از این سیستم خنک کننده هفته گذشته به صورت خودکار خاموش شد زیرا ناهنجاری‌های حرارتی در آن ردیابی شده‌بود.

ناسا این وضعیت را بسیار خطرناک اعلام کرد اما در عین حال تاکید کرد که جان سرنشینان ایستگاه در خطر نیست. 6 ساکن ایستگاه فضایی به دلیل این نقص مجبور به خاموش کردن تمامی تجهیزات غیر ضروری ایستگاه شدند.

ریک مستراکیو و مایک هاپکینز اولین راهپیمایی فضایی از سه راهپیمایی برنامه‌ریزی شده را در ارتفاع 418 کیلومتری از زمین آغاز کردند و کمتر از 6 ساعت بعد آن را پایان دادند. طی این راهپیمایی پمپ آمونیاک معیوب که ابعادی به اندازه یک یخچال داشت از بدنه ایستگاه جدا شد.

این راهپیمایی به دلیل اینکه یکی از فضانوردان در پاهای خود احساس سرمای بیش از اندازه می‌کرد، زودتر از زمان مورد نظر به پایان رسید. فضانوردان برای جلوگیری از حادثه نشت آبی که اوایل سال جاری یکی از فضانوردان ایستگاه دچار آن شد، از تجهیزات جاذب در زیر لباس‌های فضایی خود استفاده می‌کنند.

راهپیمایی دوم قرار است فردا انجام گرفته و طی آن پمپ جدید آمونیاک به بدنه ایستگاه وصل شود.ناسا اعلام کرده به دلیل موفقیت در اولین راهپیمایی ممکن است دیگر نیازی به راهپیمایی سوم نباشد.

کد خبر 243382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز