همشهری آنلاین: سال‌ها پس از آنکه سیگاری‌های نیویورک به علت ممنوعیت سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی دربسته به پیاده‌روهای این شهر تبعید شدند، اکنون برخی از سیگاری‌ها به استفاده از سیگارهای الکترونیک به عنوان شیوه‌ای برای در امان ماندن از سرمای بیرون روی آورده‌اند.

electronic cigarettes

اما به گزارش آسوشیتدپرس با تصویب مقرراتی در شورای شهر نیویورک با رای 43 در برابر 8 در روز پنجشنبه 19 دسامبر که ممنوعیت سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی را به سیگارهای الکترونیکی نیز گسترش داد، این افراد ظاهرا باید به پیاده‌روها بازگردند.

انتظار می‌رود که مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، در چند روز پیش از ترک این مقام، این مقررات را امضا کند. این ممنوعیت در طول چهار ماه اعمال خواهد شد.

تصمیمات شورای شهر نیویورک در روز پنچشنبه همچنین زمینه را برای ممنوعیت ظرف‌های فوم پلاستیکی را فراهم کرد.

سخنگوی شورای شهر نیویورک، کریستین کین پیش از رای‌گیری درباره سیگارهای الکترونیک گفت که دانشمندان هنوز نمی‌توانند بگویند این وسایل استنشاقی نیکوتین که بدون توتون هستند، و نیکوتین را به صورت بخارشده به فرد می‌دهند، حقیقتا بی‌خطر هستند.

او گفت اجازه دادن استفاده از این وسائل در مکان‌هایی که اکنون سیگار کشیدن در آنها منع شده‌اند، همچنین می‌تواند باعث "دوباره طبیعی جلوه داده شدن" سیگار کشیدن شود و برداشت عمومی در این باره که عمل به این عادت تنها در مکان‌های سرباز در خارج یا مکان‌های خصوصی قابل‌قبول است، را متزلزل کند.

سازندگان سیگارهای الکترونیکی می‌گویند بخاری که از این وسائل خارج می‌شود، بی‌ضرر است، و اغلب دانشمندان موافقند که معتادان به سیگار که به این سیگارهای الکترونیکی روی می‌آورند، به میزان قابل‌توجهی در معرض خطر بهداشتی کمتری قرار می‌گیرند.

اما این وسائل چندان تحت نظارت قانونی قرار ندارند. و کارشناسان می‌گویند مصرف‌کنندگان نمی‌توانند مطمئن باشند که این سیگارها برای خود این افراد یا کسانی در محیط در معرض استنشاق بخار آن قرار می‌گیرند، بی‌خطر هستند.

نیکوتین موجود در این وسائل مانند سیگارهای معمولی به شدت اعتیادآور است و افرادی که از آنها استفاده می‌کنند، نمی‌توانند آنها را کنار بگذارند. بنابراین این نگرانی به وجود آمده است که نسل جدید جوانان ممکن است به سیگارهای الکترونیکی گرایش پیدا کنند و بعد به نیکوتین معتاد شوند و نهایتا به سیگارهای معمول روی آورند.

کد خبر 243338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز