گروه حوادث: تحقیقات پلیس درخصوص تصادف آتشین ۴خودرو در ورودی شهر نائین که باعث مرگ ۱۵نفر شد، نشان می‌دهد که علت اصلی این حادثه تعقیب‌و‌گریز بین قاچاقچیان انسان بوده است.

ساعت3:30 بامداد بیست و یکم آذرماه، در جریان تصادف هولناکی که در ورودی شهرستان نائین در استان اصفهان رخ داد، 4خودروی پژو405، مینی‌بوس، زانتیا و پراید با هم برخورد کردند که به غیراز خودروی پراید، بقیه ماشین‌ها دچار آتش‌سوزی شدند. در این حادثه 12نفر از سرنشینان پژو405 که 11نفر از آنها مهاجران افغانی بودند به همراه راننده ایرانی خودرو و همچنین راننده پراید و راننده و کمک راننده مینی‌بوس جان باختند و عده‌ای هم مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

با گذشت چند روز از این تصادف مرگبار، روز گذشته سرهنگ مهرابی، رئیس پلیس ترافیک شهری جزئیات تازه‌ای از علت این تصادف را فاش کرد. وی در گفت‌وگو با همشهری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت تصادف، تعقیب و گریز بین خودروهای زانتیا و پژو405 بوده است.

سرهنگ مهرابی ادامه داد: خودروی پژو405 پس از اینکه 12مهاجر افغانی سوار آن شده بودند، از مهریز یزد به سمت شهریار در استان تهران حرکت می‌کند اما در بین راه، 2سرنشین زانتیا که آنها نیز از قاچاقچیان انسان بودند به قصد دزدیدن مهاجران افغانی، شروع به تعقیب این خودرو می‌کنند.

وی افزود: پیش از رسیدن به نائین، سرنشینان زانتیا موفق به متوقف کردن پژو می‌شوند و پس از آن با چاقو و قمه، به راننده پژو حمله می‌کنند تا مهاجران افغانی را دزدیده و به‌خودروی خود منتقل کنند. در این میان راننده پژو از فرصت استفاده می‌کند و به‌صورت دنده عقب، متواری می‌شود. این خودرو پس از دور زدن، خلاف جهت خیابان، شروع به فرار می‌کند و سرنشینان زانتیا بار دیگر به تعقیب آن می‌پردازند.

لحظاتی بعد و زمانی که خودرو به ورودی نائین رسیده بود، زانتیا به پژو می‌رسد و مانند فیلم‌های اکشن، چندبار به بغل این خودرو می‌کوبد تا آن را متوقف کند. در همین هنگام راننده پژو تصمیم می‌گیرد که وارد لاین مخالف شود اما بر اثر بر خورد با کنار بلوار، به هوا بلند می‌شود و در لاین دیگر با یک مینی‌بوس که حامل تیم کاراته سیرجان بود و به سمت تهران می‌رفت، به‌شدت برخورد می‌کند. از سوی دیگر، خودروی زانتیا نیزکه در لاین مخالف در حرکت بود با یک پراید از روبه‌رو تصادف می‌کند و هر دو خودرو به سمت 2خودروی دیگر که با هم برخورد کرده بودند کشیده می‌شود.

بدین‌ترتیب با آتش گرفتن خودروها، زانتیا، پژو405 و مینی‌بوس شعله ور می‌شوند که خوشبختانه سرنشینان مینی‌بوس موفق می‌شوند خود را از مهلکه نجات دهند. در این میان اما به غیراز یک نوجوان 14ساله افغانی، 12سرنشین دیگر پژو جانشان را از دست می‌دهند و همچنین راننده پراید و راننده و کمک راننده مینی‌بوس نیز کشته می‌شوند.به گفته سرهنگ مهرابی، سرنشینان زانتیا که در این حادثه مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل می‌شوند و هم‌اکنون تحت‌مراقبت پلیس هستند تا پس از درمان، تحقیق از آنها آغاز شود.رئیس پلیس ترافیک شهری تأکید کرد: پرونده این حادثه در اختیار دادستانی قرار گرفته و رسیدگی به آن آغاز شده است.

کد خبر 243312
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز