همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توانمندی متخصصان ایرانی در تامین نیازهای تجهیزاتی نیروهای مسلح گفت: هم اینک انواع پهپادهای بومی که در ایران طراحی و تولید شده است، در یگان های نیروی زمینی ارتش استفاده می شود.

حیدری

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پهپادها در زمینه های مختلف به ویژه شناسایی مناطق صعب العبور به کمک یگان های نیروی زمینی ارتش در اقصی نقاط کشور آمده است.

امیر سرتیپ حیدری با بیان این که پژوهشکده های نیروی زمینی ارتش نیز در راستای تامین نیازمندی های تجهیزاتی این نیرو فعال هستند خاطرنشان کرد: هم اینک بهترین نوع پهپادها را در مقیاس های مختلف در اختیار داریم که برای ماموریت های مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی با یادآوری این که پهپادهای مورد استفاده در نیروی زمینی ارتش در انواع مختلف است ادامه داد: این پهپادها از جمله در زمینه های «شناسایی»، « رزمی» ، « اطلاعاتی و رزمی» که هر دو فعالیت را با هم انجام می دهند، در یگان های نیروی زمینی ارتش بکارگرفته می شوند.

امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: پهپادهای به کار گرفته شده در نیروی زمینی ارتش بسیار پیشرفته بوده و محصول مشترک این نیرو و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وی اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش درراستای تامین نیازهای تحقیقاتی، پژوهشی ، تربیت نیروهای انسانی متخصص و تامین نیازهای تجهیزاتی با دانشگاه های صنعتی کشور و پژوهشکده ها همکاری دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه یادآور شد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی زمینی ارتش از توانمندی بالایی در راستای توان دفاعی و عرصه های مختلف برخوردار است.

امیر سرتیپ حیدری همچنین از آمادگی بالای نیروی زمینی ارتش برای دفاع همه جانبه از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تصریح کرد: نیروی زمینی هم اینک در بالاترین وضعیت رزم و آمادگی قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم تجهیزات نوینی وارد یگان های نیروی زمینی ارتش شده که این تجهیزات از توانمندی بالایی در مقابله با تهدیدات نوین برخوردار است.

امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: سیستم های زرهی و نفربرهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به روز شده و در اختیار این نیرو قرار دارند.

وی بااشاره به نقش دانشگاه ها در کمک به نیروی زمینی یادآور شد: چون طراحی ، تولید و استفاده از پهپادها نیاز به علم روز دارد، لذا ما نمی توانیم خودمان را از دانشگاه ها بی نیاز کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی با بیان این که ضرورت دارد با دانشگاه ها ارتباط داشته باشیم، گفت: بر این اساس این ارتباط از طریق سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی برقرار است.

امیر سرتیپ حیدری در ادامه بر این موضوع که ارتقای توان دفاعی ما تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست، تاکید کرد و افزود:اگر توان دفاعی ما هر روز در حال ارتقاء است، کشورهای دوست و همسایه این موضوع را بخشی از قدرت دفاعی اسلام تلقی کنند نه این که برای خودشان تهدید بدانند.

کد خبر 243273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز