چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر رم پایتخت ایتالیا ساعاتی قبل از تظاهرات ضد دولتی جنبش چنگک که عصر روز چهارشنبه برگزار می شود، بار دیگر چهره ای امنیتی به خود گرفت.

پایتخت ایتالیا امنیتی شد

به گزارش ایرنا به نقل  ازشبکه خبری رای نیوز24 بیش از دو هزار پلیس برای برقراری امنیت و حفاظت از اماکن حساس و نیز کنترل تظاهرات ضد دولتی در مرکز شهر رم به همراه خودروهای زرهی پلیس مستقر شده اند.

پایتخت ایتالیا بار دیگر تبدیل به صحنه اعتراضات ضد دولتی شده و در انتظار رسیدن معترضان از سراسر کشور است.

این درحالی است که به دنبال شکاف ایجاد شده درجنبش ضد دولتی چنگک ها، ماریانو فرو بنیانگذار این جنبش از وجود عناصر تندرو و فاشیستی در راهپیمایی امروز در رم ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت که احتمال درگیری با پلیس وجود دارد.

گفتنی است که علاوه بر چنگک ها، جنبش راست گرای افراطی موسوم به کازاپائوند و جنبش بی خانمان ها نیز در این تظاهرات شرکت می کنند.

وزارت کشور ایتالیا نیز صبح روز چهارشنبه کمیته امنیت عمومی را فراخوان کرد و پلیس نیز تا روز جمعه دستور ممنوعیت تجمع و تردد خودروهای سنگین در مجاورت عوارضی ها و اتوبان های منتهی به رم را صادر کرد.

جنبش چنگک ها که از دوشنبه هفته گذشته اعتراضات خود را در سراسر ایتالیا آغاز کرد به دفعات خواستار استعفای انریکو لتا نخست وزیر و انحلال مجالس سنا و نمایندگان شدند.

جنبش چنگک متشکل از کشاورزان، تریلی رانان، دانشجویان، کسبه، کارمندان، بیکاران و مردم عادی که از بحران اقتصادی و سیاست های ریاضتی دولت و مالیات های سنگین به تنگ آمده و از دوشنبه گذشته در سراسر ایتالیا با شعار ایتالیا را متوقف می کنیم دست به اعتصاب، تظاهرات و تجمع های اعتراضی علیه سیاست های اقتصادی دولت زده و تهدید کردند که تا زمانی که سیاسیون قدرت را رها نکنند، میدان را ترک نمی کنند.

کد خبر 242997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز