پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

زکیه سعیدی: نقاشی‌هایش درباره یگانگی و راز و رمز طبیعت است و خودش نیز از این دو منبع الهام می‌گیرد.

بابک اطمینانی با این‌که در غرب مدرن تحصیل کرده، احساسات و افکارش به‌سوی شرق عرفانی تمایل دارد و در جست‌وجوی وحدت بین دو قطب مدرنیسم و سنت است. او در صدد برپایی نمایشگاهی است که از اول تا 31 تیرماه در موزه امام‌علی(ع) اجرا می‌شود.

  •  در نمایشگاه چه کارهایی از شما خواهیم دید؟

- در این نمایشگاه منتخبی از کارهای هجده سال اخیر نمایش داده می‌شود؛ طوری که مخاطب تکامل فرم و اندیشه در نقاشی‌ها را مشاهده می‌کند.

  •  برنامه دیگری ندارید؟

- از من دعوت شده که در ماه سپتامبر یعنی اوایل پاییز سال 86 در یکی از دانشگاه‌های کانادا سخنرانی کنم.در این نمایشگاه حدود  22تا اثر جدید به نمایش درمی‌آید. در حقیقت دلیل حضور آثار قدیمی این است که ردپایی از گذشته تا حال نشان داده شود.

  •  در آثار جدید چه فضاهایی را خلق کردید؟

- فضای رنگی نقاشی‌های جدید کاملاً با فضای رنگی اثرهای قدیمی متفاوت است. در این آثار از رنگ خاکستری، سیاه و سفید استفاده شده است. همچنین آثار ارائه شده از لحاظ حس و حال نیز تغییر کرده است. کارها کماکان فرازمینی است. در واقع نقاشی‌های جدید حالت کهکشانی و کائناتی دارد. با وجود این‌که آثار جدید آبستره هستند، به دلیل بافت‌های بسیار زنده‌ای که در آن خلق شده شباهت بسیاری به عکس دارد و این توهم را در مخاطب ایجاد می‌کند که  نقاشی‌ها، عکس هستند؛ شبیه تصویرهایی که از فضاپیماها مخابره می‌شود.

  •  دلیل تغییر رنگ چه بود؟

- حس کردم با این رنگ‌ها مخاطب بیشتر تعمق می‌کند. رنگ‌ها حالت‌های هیجانی و عاطفی ایجاد می‌کنند. زمانی که رنگ حضور نداشته باشد تعمق هیجانی اتفاق نمی‌افتد، بلکه تعمق همراه با تأمل  صورت می‌گیرد. علاوه بر این، نقاشی‌ها برای خودم جالب و جذاب هستند چون شبیه عکس می‌شوند.

کد خبر 24297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز