همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در نامه‌ای به آیت الله علی سیستانی مرجع شیعیان ،جنایت انفجار در حرم شریف عسگریین را محکوم کرد

به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها خاتمی رونوشت این نامه را برای سید عبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ارسال کرده است. متن نامه از این قرار است:
حضرت آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی دامت برکاته الشریف
با سلام و تحیت؛
در آستانه ایام پر داغ و درد فاطمیه،جنایت وحشتناک انفجار مجدد حرم شریف عسگرین (ع) ، قلب همه شیعیان و مسلمانان و آزادگان را در اندوهی مضاعف فرو برد.
قلب مبارک حضرت صدیقه طاهره علیها السلام نیز غمگین است همانگونه که جناب مستطاب عالی داغدارو عزادارید و همین احساس دردناک را در مراجع عظیم الشان در ایران و حوزه های علمیه و همه شیعیان و دوستداران فضیلت و عدالت می توان احساس کرد.
جنایت هایی که طی مدت اشغال عراق عزیز رخ داده است و قربانیانی که هر روز در کام آتش خشم و کین دشمنان اسلام و انسان فرو می روند ، مصیبت بزرگی است که نه تنها عراق ،که جهان اسلام و انسانیت با آن دست به گریبان است.
آنچه در ورای بحث های سیاسی گفتنی است اینکه وقتی سرزمینی به اشغال در می آید، همه مسئولیت حفاظت از امنیت و منافع مردم و سرمایه های معنوی و مادی آن سرزمین به عهده اشغالگران است.
خدا کند آنچه در اهانت به اماکن مقدس و متبرکی که سرمایه بزرگ معنوی نه تنها عراق ،که جامعه و تاریخ اسلامی است رخ داده و می دهد توطئه خود اشغالگران برای تیز کردن آتش اختلاف میان مسلمان نباشد؛ ولی هر چه هست آمریکا به جد باید مسئولیت نگاهبانی از این ذخایر معنوی و بی همتا و تاریخی را بپذیرد و با تعهدی مدون ترتیب پاسداری از آنها را بدهد.
آمریکا اگر بخواهد و عزم استوار داشته باشد چنین امری کار دشواری نیست.
مطمئن هستم که ارشادات حضرتعالی و اقدام دولت محترم عراق این مطالبه روشن و آشکار مراجع عظام و امت اسلام را به اطلاع آنان خواهد رساند.
امت اسلامی در انتظار و تضمین محکم قدرتهایی است که با اشغال طبق موازین محکم بین المللی حفاظت از امنیت مردم و نگاهبانی از سرمایه های معنوی و مادی آنان را بر عهده دارند.
عزت اسلام و سربلندی مسلمانان و رهائی سرزمین پر افتخار عراق و مردم شریف این منطقه را از سلطه بیگانگان و آدم کشان تروریست و جنایتکار و طول عمر پر برکت آن مرجع بزرگوار را از خداوند سبحان مسالت می کنم.

ایام عزت مستدام
سید محمد خاتمی

کد خبر 24293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز