دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: درشرایطی که آمریکا ازحدود یک سال پیش استقراراجزای سامانه موشکی خود در اروپا را آغاز کرده است، روسیه در پاسخ به این اقدام، موشک های پیشرفته اسکندر خود را در مرز با اروپا مستقر کرده است.

استقرار موشک های روسیه در مرز اروپا

به گزارش ایرنا، روزنامه مترو چاپ مسکو روز دوشنبه نوشت : بر اساس اطلاعات منابع اروپایی و تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های اروپایی، روسیه حداقل10 فروند موشک تاکتیکی اسکندر در منطقه برونگان کالینین گراد هم مرز با لهستان مستقر کرده است.

به نوشته این روزنامه، موشک های مستقر شده می توانند اهداف مختلف در لهستان و آلمان را هدف قرار دهند.

رادیو دولتی صدای روسیه هم با اشاره به اخبار رسانه های خبری مبنی بر استقرار موشک های اسکندر در منطقه کالینین گراد روسیه اعلام کرد: به احتمال زیاد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر خود به بروکسل که امروز انجام می گیرد، باید به پرسش های مربوط به استقرار موشک های تاکتیکی اسکندر در کالینین گراد پاسخ دهد.

موشک های اسکندر قادر به هدف قرار دادن انواع اهداف زمینی از جمله سامانه های پدافند موشکی و پدافند هوایی هستند.

دمیتری مدودیف رییس جمهوری وقت روسیه در سال 2010 نسبت به استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا هشدار داد و اعلام کرد در صورت استقرار این سامانه در نزدیکی مرزهای روسیه، این کشور تدابیری را برای مقابله اتخاذ می کند که از آن جمله استقرار موشک های تاکتیکی اسکندر در منطقه کالینین گراد است.

آمریکا به بهانه تهدید موشکی برخی کشورها، از حدود یک سال پیش استقرار سامانه پدافند موشکی خود در اروپا را آغاز کرده است.

کد خبر 242719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز