همشهری آنلاین: دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر از برگزاری این دوره از جشنواره در ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری در خانه هنرمندان ایران خبر داد.

پوستر تجسمی

به گزارش فارس، علیرضا درخشانی دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر درباره بخش‌های مختلف این جشنواره توضیح داد: این جشنواره در چهار رشته خوشنویسی، گرافیک، نقاشی و نگارگری برگزار می‌شود و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا 15 اسفندماه سال جاری مهلت دارند تا آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

درخشانی موضوع آثار ارسالی به این جشنواره را آثار، افکار و اندیشه‌های شهید مطهری عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید مطهری بنیاد تازه تأسیسی است که سعی دارد خلاءهای موجود در زمینه آثار هنری با موضوع آثار و افکار شهید مطهری را از طریق برگزاری جشنواره‌های هنری مرتفع کند و به همین منظور دو جشنواره شعر و هنرهای تجسمی در این بنیاد شکل گرفته است که هر سال به یکی از این جشنواره‌ها پرداخته می‌شود.

او با تأکید بر جنبه کاربردی آثار هنری برتر این جشنواره گفت: با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی سعی داریم که هم هنرمندان را متوجه افکار و اندیشه‌های شهید مطهری کنیم و هم از این آثار هنری در سطح دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی استفاده کنیم.

درخشانی با بیان این که این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار می‌شود گفت: دوره اول این جشنواره سال 90 در رشته‌های مختلفی برگزار شد که حدود 30 هزار اثر به دبیرخانه رسید و امیدوار هستیم که امسال شاهد آثار بهتری به لحاظ کمی و کیفی باشیم.

او درباره حذف رشته طراحی جلد کتاب در دومین دوره این جشنواره توضیح داد: در اولین جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر رشته طراحی جلد کتاب را داشتیم که البته نسبت به سایر رشته‌ها با استقبال کمتری مواجه شد چرا که در این بخش لازم است ابتدا کتابی منتشر شود و بعد بتوان در این بخش شرکت کرد که به همین دلیل این بخش را امسال حذف کردیم و رشته نگارگری را جایگزین آن کردیم.

وی با اشاره به گرایش‌های مختلف در هر رشته گفت: این جشنواره در 4 رشته و 12 گرایش برگزار خواهد شد که احتمال می‌رود،‌با توجه به استقبال هنرمندان از جشنواره دوره اول،‌ امسال بیش از 50 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شود.

درخشانی درباره سرنوشت آثار برتر اولین جشنواره تجسمی آیینه مطهر هم توضیح داد: در اولین دوره همه آثار برتر جشنواره که حدود 5 هزار اثر بود، در قالب کتاب نفیسی به چاپ رسید و همچنین نمایشگاهی از آثار راه یافته به جشنواره نیز برگزار شد و بخشی از این آثار نیز برای مراکز فرهنگی و آموزشی که نسبت به افکار و اندیشه‌های شهید مطهری توجه دارند، ارسال شد.

وی افزود: امسال هم آثار برتر این جشنواره در قالب کتاب منتشر می‌شود و آثار راه یافته به جشنواره نیز در خانه هنرمندان ایران به مدت سه روز به نمایش درخواهد آمد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر درباره ترکیب هیئت داوران این جشنواره هم گفت: از استادان بنام عرصه هنرهای تجسمی دعوت به همکاری کرده‌ایم که عبارتند از: ‌محمد حیدری، جلیل رسولی، محمدعلی رجبی، ناصر نوروزی منش، اسفندیار ستارپور، محمد اسدی، رضا صفری، داوود یارآحمدی و حسین عصمتی که داوری آثار رشته‌های مختلف را بر عهده دارند و دبیری جشنواره نیز بر عهده محسن سلیمانی است.

وی درباره جوایز برگزیدگان این جشنواره هم توضیح داد: این جشنواره در 12 گرایش برگزار می‌شود که به نفرات اول تا سوم هر گرایش علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر به ترتیب، مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان، یک میلیون تومان و هفتصد هزار تومان اهدا می‌شود.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر 12 اردیبهشت‌ماه سال 93 به مدت سه روز در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

این جشنواره از سوی بنیاد شهید مطهری و با همکاری بسیج صداو سیما،‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی روایت فتح،‌ بسیج هنرمندان و حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 242410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز