چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: مایکروسافت، 4 بسته امنیتی مهم را بر روی سایت خود قرار داد و از کاربران خواست هر چه سریع‌تر آنها را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند.

این بسته‌های امنیتی برای مسدود شدن حفره‌های امنیتی موجود در چند نسخه از سیستم‌ عامل‌های این شرکت، نرم‌افزار اینترنت اکسپلورر و ... می‌باشد.
این حفره‌های امنیتی، بنا به گفته سایت این شرکت، جزء حفره‌های امنیتی بسیار خطرناک بوده و به هکرها اجازه دسترسی و کنترل بدون مجوز کامپیوتر کاربران را می‌دهد به همین دلیل مایکروسافت تاکید بسیاری بر نصب سریع آنها کرده است. سه عدد از این بسته‌ها مربوط به ایمیل و نرم‌افزار Outlook می‌باشد و دیگری مربوط به سرویس کنترل از راه‌دور ویندوز، Remote Desktop می‌باشد که از بین آنها دو عدد بر روی ویندوز ویستا نیز وجود داشته و کاربران ویستا نیز می‌بایست آنها را نصب کنند.
علاوه بر 4 بسته فوق، مایکروسافت یک بسته نرم‌افزاری مربوط به نرم‌افزار Visio  نیز منتشر کرده است.Visio  که نرم‌افزار طراحی  دیاگرام‌های مختلف می‌باشد، در صورت نداشتن این بسته، به هکرها اجازه می‌دهد وارد کامپیوتر شده و اقدام به ربودن رمزها کند. علاوه بر آن، 7 بسته غیر امنیتی نیز ارائه شده است.
لازم به ذکر است که بسته‌های امنیتی، در هنگام بروز مشکلات نرم‌افزاری توسط شرکتهای نرم‌افزاری سازنده، تحت سرویس پشتیبانی به کاربران ارائه می‌شود. مایکروسافت نیز به عنوان بزرگترین شرکت نرم‌افزاری جهان، این سرویس را ارائه می‌دهد ولی برای راحتی کار و به دلیل احتمال فراموشی کاربران برای نصب بسته‌ها، سرویسی را به نام Auto Update‌ طراحی کرده است که به صورت پیش فرض بر روی ویندوز XP‌و ویستا فعال می‌باشد. این سرویس به صورت اتوماتیک و در هنگام وصل شدن کاربران به اینترنت، بسته‌های جدید و لازم را با توجه به شرایط هرکامپیوتر از روی سات مایکروسافت گرفته و بر روی آن نصب می‌کند.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 24240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز