پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

رییس جمهور در پایان هجدهمین سفر استانی خود به اردبیل، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح نتایج سفر خود به اردبیل پرداخت.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از تشریح برخی از مصوبات هیات دولت در استان اردبیل از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: ما و مطبوعات، یک خانواده‌ایم و باید دست به دست هم دهیم تا فضای همدلی در کشور رشد و گسترش یابد.

وی خطاب به اصحاب رسانه ها اظهار داشت: شما در ایجاد فضای همدلی در کشور موثر بوده‌اید و ما دشمن هم نیستیم، رقیب هم نیستیم. شما اهالی رسانه، کار انقلابی و ارزشمندی انجام می‌دهید؛ چراکه اطلاعات و فعالیت‌ها را به گوش مردم می‌رسانید و من از شما تشکر و قدردانی می‌کنم.

رییس‌جمهور هم‌چنین گفت: مسوولان نیز باید عزم خود را برای ساختن ایران اسلامی جزم کرده و یک ثانیه از وقت‌شان را برای کارها و حرف‌های بیهوده تلف نکنند.

درآمد نفت به جیب دولت نمی‌رود

وی در ادامه گفت: برخی فکر می‌کنند که با توجه به افزایش قیمت نفت، درآمد حاصله به جیب دولت می‌رود؛ در صورتی که باید بگویم دولت نمی‌تواند هیچ هزینه‌ای بدون مجوز قانونی انجام دهد و هرچه که می‌خواهد هزینه کند باید با مجوز قانونی باشد. در ضمن درآمدهای نفتی نیز به حساب خزانه می‌رود و ما نیز طبق قانون و مصوب مجلس از خزانه برداشت می‌کنیم.

رییس‌جمهور به متمم بودجه اشاره و اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس در تصویب متمم بودجه همکاری و همیاری لازم را با دولت انجام دهند و از آن‌ها به خاطر همکاری‌شان تشکر کرد.

احمدی‌نژاد هم‌چنین گفت: در حال حاضر 5 درصد از کار انجام شده و حدود 95 درصد از کار یعنی پی‌گیری باقی مانده و باید استاندار و مسوولان استانی در جهت پی‌گیری و عملی شدن مصوبات فعالیت کنند.

صندوق ذخیره ارزی سهمیه‌بندی شده

رییس جمهور در ردامه افزود: برخی در مورد برداشت دولت از ذخیره ارزی مطالبی را مطرح می‌کنند که این مطالب چندان درست و مطابق با واقعیت نیست؛ چراکه قبلا کل صندوق ذخیره ارزی یک جا و متمرکز بود و همه باید به تهران می‌آمدند تا از صندوق ذخیره استفاده کنند، ولی در حال حاضر صندوق ذخیره برای هر استان سهمیه‌بندی شده و به صورت عادلانه توزیع شده است که مردم دیگر مجبور نباشند برای استفاده از این ذخیره که متعلق به خود آن‌هاست به تهران بیایند.

علاقه‌ی ویژه‌ای به اردبیل دارم

رییس‌جمهور هم‌چنین به خصوصیت مردم اردبیل اشاره کرد و با بیان این که علاقه‌ی ویژه‌ای به اردبیل دارد، ادامه داد: البته همه‌ی ایران را دوست دارم، مانند پدری که تمام فرزندان خود را دوست دارد و به هرکدام یک علاقه‌ی ویژه دارد؛ من نیز رابطه‌ام با استان اردبیل یک رابطه‌ی عاطفی است و در طول جلسه‌ی هیات دولت نیز مصوبات به راحتی تصویب می‌شد و این ناشی از خوبی مردم اردبیل است.

رییس‌جمهور هم‌چنین خبر داد که نیروگاه اردبیل به زودی تکمیل شود.

وی هم‌چنین با بیان این که " میزان بیکاری در اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است" از این موضوع ابراز تاسف و در عین حال خاطرنشان کرد که " در این راستا فکرهایی اندیشیده‌ایم."

به گزارش ایسنا، خبرنگاران محلی نیز در این دیدار از رییس‌جمهور خواستند که به مشکلات خبرنگاران استان اردبیل توجه ویژه و برای ارتقای سطح کاری آن‌ها بودجه‌هایی در نظر گرفته شود.

رییس‌جمهور دقایقی پیش، استان اردبیل را به مقصد تهران ترک کرد و به سفر سه روزه‌ی خود به این استان پایان داد.

کد خبر 2421

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز