گروه حوادث: 2 برادر جوان پس از آزادی از زندان با همدستی شوهرخواهرشان باند مخوف سرقتی را تشکیل دادند و به دستبرد یک میلیارد تومانی از 65 خانه اعیانی دست زدند.

هر شب هنگامی که هوا تاریک می شد، تازه کار اعضای باند سرقت خانوادگی آغاز می شد، آنها سوار بر خودروهای مدل بالا برای شناسایی خانه‌های ویلایی از مخفیگاه‌شان خارج می‌شدند و به دنبال خانه‌های اعیانی می گشتند که چراغهای آنها خاموش بود .اعضای باند وقتی  مطمئن می‌شدند کسی در داخل این خانه نیست آنوقت نقشه سرقت را به اجرا در می‌آو‌ردند.

شناسایی این باند مخوف سرقت هنگامی آغاز شد که کارآگاهان پلیس با ده‌ها پرونده سرقت از منازل شمال و غرب تهران به ویژه در مناطق شهرک قدس (غرب) سعادت آّباد و شهرک راه‌آهن مواجه شدند.

با جمع آوری پرونده‌ها در پایگاه دوم آگاهی تهران، چندین تیم ورزیده از کارآگاهان تحت فرماندهی سرهنگ یگانه به بررسی سرنخ‌هایی دست زدند که می توانست آنها را به سارقان برساند.

فلش‌هایی به سوی سارقان خشن

وقتی بررسی های گروه‌های تحقیق نشان داد سارقان  شب رو  در سرقت‌های خود با  خودروهای مدل بالای پرشیا ، 206 و زانتیا در مقابل خانه‌های اعیانی کمین کرده و با تاریک شدن هوا و اطمینان از خالی بودن آنجا با شکستن قفل در ورودی و یا حفاظ‌ دیوار‌ها وارد منزل شده و پس از سرقت با جاسازی اجناس در خودرو خود متواری می‌شوند، کارآگاهان به سرنخ‌های مهمی دست پیدا کردند.

به این ترتیب کارآگاهان به بررسی سوابق سارقانی که با این شگرد دست به سرقت می زدند پرداخته و توانستند ردی از 2 برادر جوان که به همراه شوهر خواهرشان سوابقی از سرقت‌های مشابه داشتند در شهریار و مارلیک به دست بیاورند.

کارآگاهان پلیس هنگامی که مطمئن شدند سرقت از 65 خانه اعیانی از سوی آنها صورت گرفته در حالی که ارزش اموال مسروقه آنها به یک میلیارد تومان رسیده بود آنها را در مخفیگاه‌های خود به دام انداختند.

سرهنگ سلطانی معاون آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام خبر دستگیری اعضای باند گفت: بازجویی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد اعضای این باند خانوادگی که از طایفه فیوج هستند اواسط سال 84 با پایان دوران حبس خود به اتهام سرقت منزل از زندان آزاد شده و بار دیگر سرقتهای شبانه خود را‌ از سر گرفتند که دراین مدت حداقل یک میلیارد تومان سرقت کرده‌اند که با دستگیری 2 مالخر تاکنون مقادیری از اجناس سرقتی کشف شده است.

وی افزود: سارقان خشن در اعترافات خود ‌گفته‌اند با یکدیگر قرار گذاشته بودند که اگر در هنگام  سرقت صاحبخانه از راه ‌رسیده و قصد مقاومت داشت او را به قتل برسانند تا ردی از خود برجای نگذارند.

شکایت کنید

سرهنگ داود سلطانی، معاون آگاهی تهران از شهروندانی که منازلشان در شمال و غرب تهران با این روش در طول سال 85 و اوایل سال 86 مورد دستبرد سارقان قرارگرفته است خواست با مراجعه به پایگاه دوم آگاهی واقع در خیابان زنجان شمالی اموال خود را شناسایی کنند.

کد خبر 24179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز