دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

بیست و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز فیلم اروپا (معادل اروپایی اسکار) شنبه‌شب در برلین معرفی شدند و فیلم سینمایی «زیبایی بزرگ» ساخته پائولو سورنتینو با بردن ۴ جایزه برنده بزرگ این دوره لقب گرفت. این فیلم در ۴ رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد (تونی سرویلو) و بهترین تدوینگر پیروز شد.

 زیبایی بزرگ، بهترین فیلم اروپا شد


زیبایی بزرگ به نمایندگی از سینمای ایتالیا به بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره اسکار معرفی شده و به نوعی بزرگداشت شهر رم در میان رخوت این روزهای ایتالیاست. سرویلو در فیلم نقش نویسنده‌ای سالخورده به نام جپ را ایفا کرده که به لطف رمان 40سال پیش خود هنوز هم مطرح است و امروز در 65سالگی زندگی یکنواختی دارد. زیبایی بزرگ نخستین بار بهار امسال در بخش رسمی جشنواره کن به نمایش درآمد و به تازگی میهمان جشنواره تورنتو بود.

در دیگر بخش‌های جوایز امسال آکادمی فیلم اروپا، فرانسوا ازن برای «در خانه» جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس را از آن خود کرد و ویرل بیتنز برای فیلم بلژیکی «فروپاشی حلقه شکسته» به کارگردانی فلیکس فن گرونینگن برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. این فیلم نماینده سینمای بلژیک در اسکار 2014است و با نامزدی در 5 بخش پیشتاز نامزدهای جوایز فیلم اروپا بود. امسال برای نخستین بار جایزه بهترین کمدی اروپا هم اهدا ‌شد که فیلم تازه سوزان بیر فیلمساز سرشناس دانمارکی این جایزه را از آن خود کرد. «تنها به عشق نیاز داری» با بازی پیرس برازنان ساخته شده است. پدرو آلمودوار فیلمساز تحسین‌شده اسپانیایی با «خیلی هیجان‌زده‌ام!» از نامزدهای دریافت این جایزه تازه بود.

جوایز فیلم اروپا در قاره سبز اعتباری معادل اسکار در سینمای آمریکا دارد و 2900عضو آکادمی فیلم اروپا با آرای خود برندگان آن را مشخص می‌کنند. پخش مستقیم مراسم امسال از برلین در 17کشور اروپایی بیننده داشت. جایزه یک عمر دستاورد آکادمی فیلم اروپا هم امسال به کاترین دونوو بازیگر فرانسوی اهدا شد.

کد خبر 241784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز