همشهری آنلاین: همزمان با سالروز شهادت بنت الحسین حضرت رقیه(س) کودکان و خردسالان تهرانی با حضور در مصلی امام خمینی(ره) یاد و نام پیام آور خردسال عاشورا را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح امروز یکشنبه 17 آذرماه برگزار شد، خردسالان دختر با مقنعه های سبز و سربند عاشورایی، و کودکان پسر با چفیه های مشکی و سربند حسینی خویش با دست داشتن پرچم‌های سیاه منقش به شعار «کلّنا فداک یا زینب(س)» در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کردند.

در این مراسم علاوه بر حضور کودکانی از مهدهای قرآن و مراکز پیش دبستانی، برخی از مادران همراه با خردسالان خود شرکت کرده و در سوگ مصائب حضرت زینب(س) و سه ساله اباعبدالله(ع) اشک ماتم ریختند.

در این اجتماع بزرگ حجت الاسلام محمدحسن راستگو با شیوه خاص خود همراه با نمایش به بیان جریان چگونگی اسارت اهل بیت امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا و نقش حضرت رقیه(س) در رسواسازی جنایت یزیدبن معاویه پرداخت و همچنین حاج حسین هوشیار در عزای سرور و سالار شهیدان مداحی کرد.

همایش بزرگ سه سالگان حسینی با موضوع شهادت حضرت رقیه(س) که همراه با اجرای مراسم تعزیه خوانی بود، به همت سازمان بسیج مداحان با همکاری هیئت رزمندگان اسلام در مصلی بزرگ تهران برگزار شد.

کد خبر 241691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز