همشهری آنلاین: حجت الاسلام شهاب مرادی در اجتماع مدافعان حرم ۷ گفت: الان حیاتی ترین مسئله اسلام وجود مبارک حضرت رقیه (س) در دمشق است و دشمنان می‌خواهند بگویند وی در اینجا دفن نیست اما اگر رقیه نبود و در دمشق دفن نشده بود تاریخ اسارت اهل بیت (ع) را هم انکار می کردند.

به گزارش خبرنگارمهر، اجتماع گسترده بسیجیان با عنوان «مدافعان حرم 7 » به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) جمعه شب 15 آذرماه در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

حجت الاسلام شهاب مرادی در این مراسم گفت: صف آرایی جبهه حق علیه باطل و جبهه باطل علیه حق همیشه بوده و هست و هر روز خودش را به یک شکلی نشان می دهد. توجه به این نکته که روزگاری دین به حمایت ما نیاز دارد قابل توجه است.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا، زیارت وارث، زیارت جامعه کبیره هویت شیعه را تشکیل می دهند، افزود: شاید دشمنان امام حسین(ع) هم می فهمند که حق با امام حسین(ع) است، کسانی که محضر رسول خدا(ص) را درک کرده بودند می دانستند که حق با امام حسین(ع) است. اگر از منظر اخلاق به کربلا نگاه کنید همه درس است یاد کردن از تشنگی امام حسین(ع) یکی از آئین های دوست داشتنی سبک زندگی حسینی است. حضرت ابوالفضل(ع) کسی است که جمیع شهدای در روز قیامت به مقام والای وی غبطه می خورند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآور شد: موقعی که قبرستان بقیع را مخروبه کردند افکار عمومی جریحه دار شد خیلی مهم است که افکار عمومی نسبت به این قضایا حساس باشد . خیلی مهم است که بگوییم دیگر نباید واقعه عاشورا تکرار شود. صبح عاشورا لشگریان امام حسین (ع) فریاد می زدند هر کس می تواند از آقایمان حسین(ع) دفاع کند. امام حسین (ع) هم گفت من همیشه از دینم و امام زمانم حمایت می کنم. موضوع ، موضوع حمایت و رجزخوانی است. دشمن تلاشش را می کند که با رفتار مشمئز کننده ما را بترساند سر از بدن جدا می کند که نشان دهند که سر می برند. ما را از چه می ترسانند ما بچه های محرم هستیم.

این خطیب مذهبی تصریح کرد: در این جلسات شعرهایی که می خوانیم مداحی هایی که می کنیم همراه با نغماتی باشد که با شور و حماسه تؤام شود اینکه بگوییم ما نمی ترسیم خیلی اثرگذار است. همین کاری که بر وبچه های هیئت الرضا (ع) انجام می دهند. اگر رهبر ما بگویند که دفاع کنید ما با جان و دل به ندای رهبر لبیک می گوییم. رجز بخوانیم تا دشمن عقب رود. آنها می خواهند ما را بترسانند اما رجزخوانی ما تأثیر گذار است اینکه پیامتان این است که ما نمی ترسیم. در جنگ تحمیلی بالاترین ضربه را مادران شهید به صدام زدند دشمنان می گفتند می کشیم و چه می کنم اما مادران شهید می گفتند فرزندمان فدای امام حسین(ع) و امام خمینی(ره). صلابت مادران شهید بود که همه چیز را حفظ کرد.

مرادی بیان داشت: در کربلا و در عاشورا جنگ که از صبح تا بعدازظهر بود شمشیر بود و نیزه بود و تیر و کمان و سنگ و آتش و آخرین حربه دشمن هم سم اسبان بود. امام حسین(ع) شب عاشورا گفت فردا روز پیروزی دشمن است. اما صبر زینب (س) و استقامت رقیه عاشورا را پیروز کرد. خیلی بعید بدانید که حضرت رقیه(س)ناله ای کرده باشد که دشمن شنیده باشد به بابایش گفت شاید در گوش عمه اش گفت اما به دشمن نگفت. اگر می گفت، عاشورا که پیروز نمی شد. الان حیاتی ترین مسئله اسلام وجود مبارک حضرت رقیه(س) در دمشق است. دشمنان می خواهند بگویند وی در اینجا دفنن نیست اما اگر رقیه نبود و در دمشق دفن نشده بود تاریخ اسارت اهل بیت (ع) را هم انکار می کردند.

وی افزود: سه ساله امام حسین(ع) با صبرش مانند سکینه خانم بسیار مهم و محترم هستند و ما کم از آنها یاد می کنیم. تشنگی کشیدند توهین شنیدند تازیانه خوردند ولی به یزید که رسیدند، حضرت زینب(س) فرمودند امروز خارتان می کنم، ایشان مقابل دشمن به گونه ای صحبت کردند که دشمن را له کردند. دستشان در زنجیر است اما اصلاً جزع و فزع نمی کنند. وقتی خطیب دشمن می رود روی منبر و لعنت به امیر مومنان(ع) می فرستد، زینب کبری(س) گفت وای بر تو که به خاطر رضای مخلوق(یزید) خشم خالقت را پذیرفتی. صدایی که از حلقوم اسرا شنیده می شد اصلاً صدای یک اسیر نبود. روضه خوانی ها یک رمز گشایی می خواهد که اگر نباشد شاید برایتان مبهم باشد.

این محقق و پژوهشگر مسائل دینی ادامه داد: رقیه گریه می کرد و سراغ بابایش را می گرفت وقتی او گریه می کرد گریه او تا کاخ یزید سرایت پیدا می کرد یعنی دیگر اسرا گریه می کردند و اهالی کاخ هم به گریه می افتادند. روضه های ماه صفر را جدی بگیرید قطعاً از دهه سوم محرم مهمتر اند. در مقاتل است که سر امام حسین(ع) را در داخل تشت در کاخ آوردند تا رقیه آرام شود. حضرت زینب (س) و اسرا هر کاری کردند که رقیه سر امام حسین(ع) را نبیند سرباز بی رحم روپوش از روی تشت برداشت و...

هفتمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم با مداحی حسین سیب سرخی، حمید علیمی، روح الله بهمنی، حسن حسین خانی و عبدالرضا هلالی ادامه یافت.

کد خبر 241598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز