همشهری‌آنلاین - مریم پرستش: مسلما برای فعالیت در حوزه روابط عمومی نیاز به استعداد و توانایی‌های خاصی است که هر فردی باید قبل از انتخاب آن به عنوان شغل آینده خود، به آنها توجه داشته باشد.

روابط عمومی

اگر از عهده انجام و سازماندهی چند وظیفه به طور همزمان و تحت فشار، کار در آخر هفته‌ها یا مورد انتقاد و عدم پذیرش بودن بر نمی‌آیید، فعالیت در بخش روابط عمومی برای شما مناسب نیست. مسلما فعالیت در این حوزه نیاز به استعداد و توانایی‌های خاصی دارد که هر فردی باید قبل از انتخاب آن به عنوان شغل آینده خود، به آنها توجه داشته باشد. اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت داشته باشید، حتما این مطلب را تا پایان بخوانید تا به اشتباه وارد حوزه‌ای نشوید که مناسب شما نیست.

اگر نشانه‌های زیر در شما دیده می‌شود، برای فعالیت در حوزه روابط عمومی مناسب نیستید:

فردی صبور نیستید: صبور بودن، یکی از فاکتورهای کیدی در موفق بودن در حوزه روابط عمومی است

از نوشتن بیزار هستید: اگرچه به عنوان یک کارشناس روابط عمومی لازم نیست که یک نویسنده مجرب باشید، اما لازم است تا با فن نگارش و ارتباط با دیگران از طریق نویسندگی آشنا باشید و مهمتر اینکه، به نویسندگی علاقه داشته باشید، زیرا به عنوان بخشی از کار روزانه، هر روز با آن سر و کار دارید.

فردی مردمی و اجتماعی نیستید: برای آنکه در این حوزه موفق باشید باید فردی اجتماعی باشید و قادر باشید که با هر نوع شخصیتی ارتباط برقرار کنید.

تمایلی به کار کردن در ساعات آخر شب و یا آخر هفته ها ندارید: اگر جز افرادی هستید که می خواهید فقط در ساعات اداری (9صبح تا 5بعدازظهر) کار کنید، برای فعالیت در این حوزه مناسب نیستید و بهتر است در فکر شغل دیگری باشید.

نمی‌توانید شرایط عدم پذیرش را کنترل کنید: آیا با اولین نشانه‌های عدم پذیرش ناامید می‌شوید؟ آیا نمی‌خواهید هیچ نظر مخالفی بشنوید؟ پس نمی‌توانید در این حوزه موفق باشید.

نمی‌توانید چند وظیفه را همزمان انجام دهید: به عنوان کارشناس روابط عمومی باید قادر باشید در هر روز، رسانه‌ها را رصد کنید، مشتریان خود را مدیریت کنید، استراتژی‌های مناسب روابط عمومی را اتخاذ کنید، برنامه‌هایی برای کنترل شرایط بحرانی داشته باشید و ....

فاقد مهارت‌های سازماندهی هستید: همانطور که اشاره شد، کارشناسان روابط عمومی وظایف متعددی دارند. بنابراین اگر فاقد مهارت‌های سازماندهی هستید، فردی مناسب برای فعالیت در این حوزه نیستید.

قادر به فعالیت و پیشرفت در شرایط تحت فشار نیستید: هنگام فعالیت در روابط عمومی همیشه تحت فشار هستید. همیشه با ضرب العجل‌ها و مشتریانی که انتظارات غیرمعقول دارند، مواجه هستید و سعی می کنید راه حل‌هایی خلاقانه را برای کنترل این چالش ها پیدا کنید. و اگر نتوانید تحت فشار فعالیت کنید، نمی توانید پیشرفت کنید. حال اگر تمام شرایط فعالیت در حوزه روابط عمومی را دارید و دانشجوی رشته روابط عمومی هستید و یا به تازگی فارق التحصیل شده اید و به دنبال شغلی مناسب در این حوزه هستید، توصیه هایی در ادامه بیان شده است که پیشنهاد می‌شود برای یافتن شغلی مناسب و کسب موفقیت در این حوزه، همواره به آن توجه داشته باشید.

راهبردی فکر کنید: اولین قدم این است که از خود بپرسید، هدف شما چیست؟ و چگونه می توانید به آن دست یابید؟ اگر یک برنامه برای کسب و کار دارید، آن را روی کاغذ بیاورید و بر اساس آن عمل کنید.

دوره های کارآموزی را امتحان کنید: سعی کنید حتما یکی از این دوره ها را بگذرانید، معمولا این دوره ها به اشتغال منجر می شوند. همچنین، این دوره ها به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا برای فعالیت در این حوزه مناسب هستید. به گونه ای در این دوره‌ها فعالیت کنید که گویی یک شغل واقعی است و خود را برای مهارت ها و توانایی های فعالیت حرفه‌ای آماده کنید.

با کارشناسان روابط عمومی ارتباط برقرار کنید: سعی کنید با آنها به زبان و کانال های ارتباطی خودشان ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی برای انجام این کار استفاده کنید.

نوآور باشید: از جدیدترین روش ها و ابزار استفاده کنید و در مورد آنها بیشتر بیاموزید، چراکه حوزه روابط عمومی هر روز در حال تغییر است. اطمینان حاصل کنید که متناسب با شرایط روز فعالیت می کنید. آیا صفحه فیس بوک یا LinkedIn شما به روز است. بسیاری از مشاوران کاریابی در LinkedIn عضو هستند، پس شما نیز باید آنجا باشید. شما می توانید از رسانه‌های اجتماعی به بهترین وجه ممکن برای نشان دادن خود و قابلیت هایتان به دیگران بهره مند شوید.

چیزهای جدید بیاموزید: آیا با یک زبان خارجی آشنا هستید؟ زمانی را صرف یادگیری یک زبان خارجی کنید. این امر می تواند فرصتی مغتنم برای انتقال به مکانی دیگر و انجام کاری متفاوت برای شما فراهم آورد و شما را با طرز تفکرات جدید و متفاوت آشنا سازد.

با ژورنالیست‌ها در ارتباط باشید: ارتباط رسانه‌ای بخشی از فعالیت های کارشناسان روابط عمومی را شامل می شود. فعالیت ژورنالیست های محبوب خود را دنبال کنید و با آنها همکاری کنید.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

 

کد خبر 241448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز