همشهری آنلاین: مراسم قرعه‌کشی جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ روز جمعه ۱۵ آذر در باهیای برزیل برگزار و گروه‌بندی تیم‌های حاضر در این دور از رقابت‌ها نیز مشخص شد. آیران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین هم‌ گروه شد.

 Brazuca

 Brazuca

سپ بلاتر رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در ابتدای این مراسم گفت: زمانش رسیده بود که جام جهانی به برزیل برگردد. 60 سال از آخرین میزبانی برزیل در جام جهانی می‌گذرد. فوتبال در این کشور ارزش و جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد.جام جهانی 200 میلیون برزیلی را که عاشق فوتبال هستند، متحد می‌کند و 208 کشور عضو فیفا را هم با هم پیوند می‌دهد. جام جهانی 2014 رقابتی فوق‌العاده خواهد بود و امیدوارم همه از آن لذت ببرند.

دیلما روسف نیز در آغاز مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال عنوان کرد: جام جهانی در برزیل اتفاق بسیار ویژه و فوق‌العاده‌ای است چرا که برزیل کشور فوتبال است و این ورزش در قلب مردمش جای دارد. می‌گویم که جام جهانی برزیل را فراموش نخواهید کرد. همه تیم‌هایی که تا پیش از این قهرمان جام جهانی شده‌اند در جام جهانی برزیل حاضرند و خوشحالیم که می‌توانیم از این تیم‌ها پذیرایی کنیم.

رییس جمهور برزیل همچنین گفت: خوشحالیم که مردم با برگزاری جام جهانی با برزیل آشنا می‌شوند. کشوری که دارای رسوم و فرهنگ خاص خود است و در نهایت چالش برگزاری جام جهانی را پذیرفت.

روسف در ادامه عنوان کرد: ما تنها کشوری هستیم که 5 بار قهرمان جام جهانی شده‌ایم. تنها کشوری که در همه جام‌های جهانی تا پیش از این حاضر بوده‌ایم. تاریخ ما در جام‌های جهانی فوق‌العاده بوده است و از همین رو می‌گویم شاهد بزرگ‌ترین جام جهانی تاریخ خواهیم بود. از این گذشته رونالدو آقای گل جام‌های جهانی، برزیلی است. از سوی دیگر تیم ملی بسیار خوبی داریم که از بازیکنان جوان و با استعدادی تشکیل شده است. مربی ما هم قهرمان جام جهانی شده و همه این‌ها انگیزه بالایی به ما برای موفقیت در جام جهانی می‌بخشد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا جام جهانی خوبی را برگزار کنیم.

کی‌روش در مراسم قرعه‌کشی

  • گروه‌بندی‌ها:

گروه A: برزیل - کامرون - مکزیک - کرواسی

گروه B: اسپانیا - شیلی - استرالیا - هلند

گروه C: کلمبیا - ساحل عاج - ژاپن - یونان

گروه D: اروگوئه - ایتالیا - کاستاریکا- انگلیس

گروه E: سوییس - اکوادور - هندوراس - فرانسه

گروه F: آرژانتین - نیجریه - ایران - بوسنی هرزگوین

گروه G: آلمان - غنا - آمریکا - پرتغال

گروه H: بلژیک - الجزایر - کره جنوبی - روسیه

  • بازی افتتاحیه جام جهانی روز 12 ژوئن (22 خرداد 93) سال 2014 در شهر سائوپائولو و فینال بیستمین جام جهانی 13 جولای (22 تیر 93) در ریودوژانیرو برگزار خواهد شد.
کد خبر 241435
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز