چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخص امید به زندگی یا طول عمر طی چند دهه گذشته در کشورهای مختلفی از قبیل آمریکا افزایش یافته‌است،‌اما این روند را در بیشتر کشورهای توسعه یافته می‌توان به خوبی مشاهده کرد به اندازه‌ای که اکنون آمریکا از نظر طول عمر رتبه ۲۶ جهان را دارا است.

براساس گزارش 24/7 وال‌استریت، میزان طول عمر در بیشتر کشورهای توسعه یافته رو به افزایش گذاشته‌است، به طوری که آمریکا که بودجه زیادی را صرف بهبود بهداشت و درمان شهروندانش می‌کند هم اکنون در رتبه 26 جهان قرار گرفته است.

سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه در اوایل ماه جاری گزارشی مبتنی بر آمار طول عمر 34 کشور عضو این سازمان و چند کشور توسعه یافته دیگر را منتشر ساخت که بر اساس این گزارش کشور سوئیس در میان دیگر کشورهای عضو این سازمان از بالاترین میزان طول عمر برخوردار است.

این گزارش براساس معیارهای مختلفی از قبیل سلامت، ابتلا به بیماری‌های شدید و آمار مرگ‌ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری‌ها از قبیل سرطان،‌دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی، تخصیص بودجه به بخش درمان و سلامت، سرانه تولید ناخالص داخلی کشورها،‌توانایی مالی شهروندان برای دسترسی به خدمات درمانی،  و دیگر معیارها در حوزه سلامت و اقتصاد تدوین شده‌است.

براساس این گزارش سوئیس، ایتالیا، ژاپن، ایسلند، اسپانیا، فرانسه، استرالیا، سوئد، اسرائیل و نروژ از بالاترین میزان طول عمر برخوردار هستند.

همچنین میزان طول عمر در این کشورها نیز به ترتیب 82.8 سال در سوئیس، 82.7 سال در ایتالیا، 82.7 سال در ژاپن، 82.4 سال در ایسلند و اسپانیا، 82.2 سال در فرانسه، 82.0 سال در استرالیا، 81.9 سال در سوئد، 81.8 سال در اسرائیل و 81.4 در نروژ و اسرائیل اعلام شده‌اند.

همچنین بالاترین درصد سلامت بزرگسالان در کشورها به استرالیا با 85.4 درصد اختصاص یافته‌ و نروژ بالاترین میزان تخصیص بودجه سلامت و درمان را دارا است.

کد خبر 241237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز