همشهری آنلاین: نخستین جشنواره جایزه فروزانفر با عنوان از قونیه به بشرویه، روز ۱۲ آذرماه از ساعت ۱۴تا ۱۷با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم که از ساعت 14 در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود، پژوهشگران، صاحبنظران و هنرمندان رشته های مختلف هنری به ایراد سخن می‌پردازد و به برگزیدگان این جشنواره در زمینه های نویسندگی، شاعری، نقاشی، هنرهای نمایشی و موسیقی جوایزی اهدا می‌گردد.

همچنین در این مراسم نمایشی کوتاه از یکی از داستان های مثنوی، به گونه بداهه گری و خواندن چند غزل از شمس، نواختن دو ساز نی و بربط به عنوان نماد بهره گیری مولوی از این دو ساز و اهدای کتاب و نرم افزار این بزرگ فرهیخته به مهمانان، از ویژگی های این مراسم است.

بدیع الزمان فروزانفر نخستین پژوهشگری است که همه آثارش وقف شناساندن و شرح آثار مولوی شده است از وی آثار بسیار به جا مانده که می‌توان به تصحیح دیوان شمس، شرح مثنوی شریف، ماخذ قصص و تمثیلات مثنوی، احادیث مثنوی، سخن و سخنوران، احوال و تحلیل آثار فریدالدین عطار نیشاپوری و ... اشاره کرد.

کد خبر 240874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز