همشهری آنلاین: مدیرکل آژانس هسته‌ای گفت که باید به درگیری با ایران در زمینه برنامه‌‌های هسته‌ای پایان داد و فقط به سمت مذاکره با تهران رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ البرادعی، در نشست امروز(21 خرداد) شورای حکام در وین گفت: درگیری‌های روزافزون و بن بست فعلی روز به روز نگران‌ کننده‌تر می‌شود؛ این بن بست باید هر چه زودتر از میان برود و این درگیری‌ها باید هر چه زودتر به پایان برسد.

وی افزود: من معتقدم مذاکره و دیپلماسی در پایان تنها راه دستیابی به راه‌حلی از طریق مذاکرات که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پیش بینی شده‌اند هستند.

مدیرکل آژانس در ادامه افزود: شرایط حرکت در این راه هر چه زودتر حاصل شود بهتر است.

البرادعی در ادامه گفت: حقایق موجود نشان می‌دهند که ایران هم چنان در حال تکمیل دانش خود در زمینه غنی سازی و گسترش توانایی خود در تسهیلات غنی سازی در نطنز است.

به گزارش ایسنا خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد: البرادعی در نشست شورای حکام از تداوم تلاشهای ایران برای ایجاد محدودیت‌های بیشتر بر فعالیت‌های آژانس ابراز تاسف کرد.

البرادعی گفت: محدودیت‌های ایران که شامل قطع حقوق آژانس برای تایید اطلاعات در راکتور آب سنگین ایران در اراک می‌باشد موجب وخامت یافتن سطح دانش آژانس از برنامه هسته‌ای ایران شده است.

وی در ادامه از عدم پیشرفت در حل این مساله ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 24079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز