دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کالین پاول وزیر امور خارجه سابق آمریکا یکشنبه دهم ژوئن اعلام کرد: از بسته شدن زندان نظامی گوانتانامو و انتقال زاندانیان بازداشتگاه به زندان‌های آمریکایی حمایت می‌کنم.

به نوشته هیوستون کرونیکل، پاول افزود: اگر اختیار تعطیلی گوانتانامو با من بود، آن را فردا نه که همین امروز بعد از ظهر می‌بستم.

وزیر امورخارجه سابق آمریکا گفت: و اجازه نمی‌دادم هیچکدام از زندانیان بگریزند و یا بروند بلکه آنان را به آمریکا انتقال می‌دادم و تحت نظارت سیستم قانونی فدرال قرار می‌دادم.

نگرانی در این نهفته است که اینان (زندانیان گوانتانامو) دسترسی به وکیل مدافع نداشته باشند و از دلیل محکومیت خود آگاهی نیابند.

پاول که در دور اول ریاست جمهوری بوش در مقام وزیر امورخارجه انجام وظیفه می‌کرد، در ادامه سخنان خود گفت: دولت آمریکا باید سیستم کمیسیون نظامی را از نظام قضایی خود بزداید و اتهامات زندانیان گونتانامو را براساس قوانین فدرال مورد رسیدگی قرار دهد.

کالین پاول در توجیه دیدگاه خود درباره تعطیلی زندان گوانتانامو نیز گفت:این زندان که در حدود 380 زندانی مظنون به مشارکت در عملیات تروریستی در آن محبوس هستند، چهره آمریکا نزد جهانیان را خدشه دار کرده است.

کد خبر 24064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز