همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،گفت: با تلاش دریادلان نیروی دریایی، کشتی حامل پرچم کشور لیبریا از دست دزدان دریایی نجات یافت.

امیر دریادار ˈحبیب الله سیاریˈ شامگاه پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این کشتی که در شمال اقیانوس هند در حال حرکت بود مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفت و از نیروهای مستقر ارتش جمهوری اسلامی درخواست کمک کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج فارس، دریای عمان و آبهای آزاد، کشتی های باری را که مورد تعرض و حمله دزدان دریایی قرار گرفته و درخواست کمک کنند را طبق وظیفه ذاتی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی کشورمان در آب های آزاد و بین المللی گفت: امروز نیروی دریایی ارتش از چنان توانمندی برخوردار است که هر زمان لازم باشد در اقیانوس هند و اطلس نیز حضور خواهد یافت.

کشور لیبریا با جمیعتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته است، زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد مسیحیت، اسلام و برخی عقاید دیگر در این منطقه رواج دارد. واحد پولی این کشور دلار لیبریا بوده و الماس، آهن، کائوچو، قهوه و کاکائو از محصولات صادراتی این کشور است.

کد خبر 240488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز