گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر ضرورت کاهش سن ازدواج گفت:‌ باید ازدواج را آسان کنیم و میزان مهریه را کاهش دهیم.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی که در همایش تجلیل از پیشکسوتان رجعت به حجاب برتر سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا هزینه‌های عروسی مانند تالار، گل و لباس عروس به‌گونه‌ای باشد که جوانان به آسانی بتوانند ازدواج کنند. او تأکید کرد: باید تلاش کنیم غل و زنجیر ازدواج را باز کنیم وگرنه جوانی را که سر تا پا شهوت است، چگونه می‌توانیم کنترل کنیم؟

قرائتی با تأکید بر ضرورت کاهش سن ازدواج، گفت: لازم است سن ازدواج به 13-14سالگی کاهش یابد. به گفته او، اگر فرد در بزرگسالی ازدواج کند، نصف دین او و اگر در سنین پایین‌تر مانند 17سالگی پیوند زناشویی ببندد، دوسوم دین او حفظ می‌شود. رئیس ستاد اقامه نماز تأکید کرد: چه‌کسی گفته که افراد قبل از 18سالگی نباید ازدواج کنند! برخورداری از تحصیلات عالیه مانند اخذ مدرک کارشناسی یک ارزش و فضیلت است، ولی همسر یک ضرورت است. قرائتی درباره این ضرورت توضیح داد: 14هزار بیمار روانی در تهران داریم که به‌خاطر تنهایی بیمار شده‌اند. نخستین نیاز بشر، اکسیژن؛ دومین نیاز آب و سومین نیاز لباس است و طبق فرمایش قرآن، همسر لباس است.

رئیس ستاد اقامه نماز در حالی بر ترویج ازدواج برای جلوگیری از اشاعه منکر تأکید کرد که باید مراقب ازدواج‌های شتاب‌زده و ازدواج‌هایی بود که بر حسب عادت‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. زیرا اینگونه ازدواج‌ها می‌توانند در آمدن از چاله و افتادن به چاه باشند. تشویق‌های کاذب به ازدواج در شرایط نامطلوب از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی باورهای سیاسی دوطرف، کفه دیگر خسارت را سنگین می‌کند و چنان که علی‌اکبر محزون مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفته، آمار طلاق را بالا می‌برد.

محزون در این‌باره تأکید کرد: در سال90 از هر 7ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد که این امر در سال 91از هر 5ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد. همچنین بیش از 90درصد طلاق‌ها در 8سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهد. از این میزان 30درصد زوج‌هایی که جدا می‌شوند، پیش از پایان سال نخست به طلاق می‌رسند.

موضوع اصلی سخنان رئیس ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر بود. به همین خاطر قرائتی درباره تبعات بی‌حجابی تأکید کرد: هنگامی که مرد با زن بی‌بند و بار مواجه می‌شود، به او توجه می‌کند و ممکن است به او علاقه‌مند شود، برای دستیابی به علاقه‌اش با او رابطه پیدا می‌کند و گاهی این رابطه به فحشا و زنا کشیده می‌شود.پیش از این نیز فرمانده نیروی انتظامی در گزارشی به مجلس اعلام کرده بود که بیش از 49درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند و این موضوع دومین خواسته مردم ایران از پلیس است. به گزارش همشهری، در امر ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب 26دستگاه، 284وظیفه برعهده دارند که نیروی انتظامی تنها 21وظیفه را برعهده دارد.

کد خبر 240410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز