همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کارگروه ویژه‌ای برای جبران تعطیلی دانش‌آموزان ابتدایی در زمان آلودگی هوا تشکیل می‌شود که این تقویم اجرایی پس از تدوین بزودی به مدیران مناطق و مدیران مدارس ابلاغ خواهد شد.

آموزش

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعطیلی‌های پی در پی مدارس به ویژه مدارس ابتدایی و تاثیر آن بر کیفیت آموزش، افزود: بحث تعطیلی مدارس دو وجه دارد؛ اول اینکه این تعطیلات ضرورت دارد یا خیر و اگر ضرورت دارد، چگونه باید آن را جبران کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دو دستگاه متولی تشخیص آلودگی هوا و اثرات آن بر سلامت کودکان هستند که اداره کل محیط زیست، قرار گرفتن هوا در شرایط اضطرار و هشدار را تعیین می‌کنند و وزارت بهداشت تعیین می‌کند که این شرایط آلودگی برای چه گروهی خطرناک است؟

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: زمانی که رسانه‌ها برای یک بخاری گازسوز، یک هفته به آن می‌پردازند و درباره خطرات آن مطالب گوناگونی درج می‌کنند، چرا درباره آلودگی هوا که می‌تواند منجر به ضایعه قلبی و یا مرگ افراد شود، بی‌تفاوت هستند و آیا درست است که وزارت بهداشت نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد؟

چهاربند تصریح کرد: وزارت بهداشت بر اساس نرم و استانداردهای علمی که دارد، زمانی که هوا به شرایط هشدار می‌رسد، مشخص می‌کند کدام گروه سنی از منازل خارج نشوند و اگر در محیط آزاد قرار بگیرند، تبعات جسمی آن قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه به تشخیص وزارت بهداشت، شرایط فعلی هوا برای گروه‌های سنی‌ مهد، پیش‌ دبستانی و ابتدایی خطرناک است، گفت: آموزش و پرورش نیز موافقت خود را با تعطیلی مدارس در این مقاطع اعلام می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر تصمیمی که اتخاذ شده کاملا منطقی و برای حفظ جان کودکان است و سلامت آنها به آموزش ارجحیت دارد.

چهاربند ادامه داد: آموزش و پرورش برای جبران روزهای تعطیل دانش‌آموزان ابتدایی، کارگروه‌ ویژه‌ای را تشکیل داده است تا تقویم اجرایی برای جبران تعطیلی دانش‌آموزان در زمان آلودگی هوا را تدوین می‌کنند که این تقویم اجرایی به زودی به مدیران مناطق و مدیران مدارس ابلاغ خواهد شد و طبق آن مدیران مدارس نسبت به برگزاری کلاس‌های جبرانی اقدام کنند.

وی درباره توزیع شیر رایگان در مدارس شهر تهران نیز که شب گذشته روحانی بر توزیع آن تاکید داشت، گفت: از شانزدهم آذر ماه توزیع شیر در مدارس شهر تهران آغاز می‌شود که نوبت توزیع شیرها متفاوت است، لذا این طور نیست که در یک روز همه نوبت‌ها شیر دریافت کنند.

چهاربند خاطر نشان کرد: ظرفیت کارخانجات شیر در تهران در طول هفته تنظیم می‌شود و به ترتیب به مناطق اختصاص می‌یابد، اما در طول هفته نوبت‌های توزیع شیر در بین مدارس تقسیم می‌شود.

کد خبر 240372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز