مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط ۹ اتوبوس‌های تندرو با ۳۳ کیلومتر مسافت یکی از طولانی‌ترین خطوط این سامانه است که شمال شرقی تهران را به جنوب و برعکس متصل خواهد کرد.

خط ۹ اتوبوس‌های تندرو

نقشه مسیرهای اتوبوس

برای دیدن تصویر بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

این خط که تمام طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش خواهد داد از ورودی شهرک لاله در شمال تهران آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی در جنوب آن به پایان می‌رسد.

این خط به چهار خط سامانه اتوبوس‌های تندرو یعنی خط پنج، یک و دو و هشت به ترتیب در ایستگاه‌های رسالت، فرودگاه، امیرسلیمانی، پایانه خاوران متصل می‌شود.

خط 9 اتوبوس‌های تندرو با متروی خط سه در ایستگاه‌ پیروزی، ایستگاه سبلان در متروی خط 4 و ایستگاه شهرری در خط یک متروی تهران نیز همپوشانی دارند.

ایستگاه‌های این خط از شمال به جنوب عبارتند از: ورودی شهرک لاله، بلوار ارتش، بلوارقائم، مینی سیتی، پیام نور، اوشان، میدان اراج، گلشن،شهید رجایی، شعبانلو،آزادی، کوثری، فرجام،رسالت، رحمتی، همسایگان،لشگر، سبلان، اکبرنژاد،خسروانی، دماوند، صفا،پیروزی، درودیان، رجبی،محلاتی، زمزم، خاوران،ابراهیمی، رضایی، بروجردی و حرم مطهر.

خط 9 بی آر تی در مسیر عبوری خود از منطقه‌های 1، 4، 7‌، 8، 13، 14، 15و 20  شهرداری تهران می‌گذرد که در نوع خود بی‌نظیر است. در مسیر خط 9 بی آر تی 40 ایستگاه نصب خواهد شد که از این تعداد 17ایستگاه دوطرفه و 23 ایستگاه یک‌طرفه نصب می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که خط 9، بلندترین خط اتوبوسرانی عادی و تندروی شهر تهران است.

139 اتوبوس در این خط فعال خواهند شد که اغلب دو کابین و برخی از آنها تک کابین خواهد بود و تمام مسیر این خط در بزرگراه امام علی (ع) به پل‌های هوایی با پله برقی مجهز خواهند شد.

مقدمات راه‌اندازی این خط فراهم آمده و ایستگاه‌های آن نیز احداث شده‌اند و قرار است در آذر یا دی ماه سال 1392 افتتاح شود.

پیش بینی شده این خط بین 200 تا 250 هزار نفر در روز را جابه جا کند.

کد خبر 240334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز