همشهری آنلاین: خواننده موسیقی ایرانی از آغاز به کار کارگاه های آموزش آواز خود بعد از تعیین مکانی ثابت برای برگزاری این دوره‌های آموزشی و تشکیل گروه "هم آوازان" برای اجرای کنسرت در سراسر ایران خبر داد.

شهرام ناظری در گفتگو با مهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در حوزه موسیقی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر کارهای مختلف و برگزاری کنسرت‌های متعدد اجازه تمرکز را از من گرفته بود تا بتوانم به فعالیت اصلی خود در حوزه موسیقی بپردازم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش آواز و تشکیل گروه بزرگ "هم آوازان" تصریح کرد: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی که پیش از این با انتشار فراخوانی از علاقه مندان آواز آغاز شده بود، نیازمند حضور در مکانی ثابت است که امیدوارم با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بتوانیم هرچه زودتر کار را آغاز کنیم.

شوالیه آواز ایران گفت: هم اکنون مشغول پیدا کردن مکانی ثابت برای برگزاری کارگاه‌ها هستیم که امیدوارم طی هفته های آینده نیز این روند انجام گیرد و ما هرچه زودتر میزبان جوانان علاقه مند و مستعد موسیقی ایرانی در رشته آواز باشیم.

این خواننده موسیقی حماسی ایرانی در پایان تاکید کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزش آواز و تشکیل گروه "هم آوازان" دو مقوله مهم اما جدای از هم هستند که اولی در دنباله فعالیتهای قبلی من برای آموزش خوانندگان مستعد موسیقی ایرانی و دومین هم یکی از دغدغه های همیشگی من بوده که دوست دارم روزی با تشکیل این گروه برنامه هایی را در سراسر کشور اجرا کنم.

شهرام ناظری تابستان امسال با انتشار فراخوانی از علاقمندان به آواز دعوت کرد با شرکت در دوره های مقدماتی و کسب تجربه در گروه بزرگ" هم آوازان" عضو شوند.

در این فراخوان آمده است: از آنجا که در آینده نزدیک شاهد تحولات فرهنگی هنری در کشور خواهیم بود، استاد شهرام ناظری در نظر دارد گروه بزرگی را با عنوان گروه "هم آوازان" تشکیل دهد. این اقدام به منظور اشاعه و آموزش آواز و آشنا کردن علاقه مندان به فن خوانندگی است که پس از پایان مرحله مقدماتی هنرجویان می توانند برای کسب تجربه وارد گروه شوند.

این کلاس‌ها قرار است با همکاری موسسه "حافظ مهر" در دوره‌های مقدماتی، متوسطه و عالی در زمینه‌های اصول ردیف خوانی، تلفیق شعر و موسیقی و زیباشناختی در آواز ایرانی برگزار شود و محدودیتی هم از نظر سنی ندارد.

شوالیه آواز ایران که تصمیم به تشکیل گروه هم آوازان را دارد چندی پیش کنسرت های متعددی را در تهران و شهرستان ها برگزار کرد که با استقبال علاقه مندان موسیقی ایرانی مواجه شد .ناظری در این کنسرت برخی از آثار از آلبوم های قدیمی و قطعاتی چون "آتش در نیستان"، "اندک اندک"،" لولیان"، "مولویه" و بخشی از آثار موسیقی مقامی کردی را اجرا کرد.

کد خبر 240078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز