گروه اجتماعی: سیاست‌ها و راهبردهای اوقات فراغت جوانان و برنامه‌های دولت در این خصوص به سازمان ملی جوانان ابلاغ شد.

رئیس گروه فرهنگی:

اجتماعی شورای اطلاع‌رسانی هیأت دولت گفت: برنامه‌های دولت در خصوص اوقات فراغت جوانان شامل برنامه‌های فرهنگی با تأکید بر تقویت آگاهی دینی مبتنی بر قرآن و عترت، برنامه کتابخوانی، مطالعه و پژوهش، برنامه‌های گسترده ورزشی، اردوهای جهادی، اردوهای زیارتی، سیاحتی، علمی و گردشگری، برنامه‌های مهارت‌آموزی در ابعاد فنی، حرفه‌ای، هنری و مهارت‌های زندگی، برنامه‌های اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه، برنامه گفت‌وگوی جوانان و برنامه شناسایی ،معرفی  وتقدیر از ابتکارات و اختراعات جوانان است.

محمد تورنگ اضافه کرد: برنامه‌های اوقات فراغت از سوی دولت به شورای عالی جوانان اعلام شده است تا عملیاتی شود. وی به سیاست‌ها و راهبردهای اوقات فراغت جوانان نیز اشاره کرد و گفت: سیاست‌های اوقات فراغت جوانان شامل تأکید بر تقویت و تحکیم اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان، توجه ویژه به بهره‌مندی دختران جوان از برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، تقویت روحیه جهادی مبتنی بر فرهنگ بسیجی و پرورش استعدادها، مهارت‌ها و تقویت فرهنگ مطالعه و پژوهش است.

تورنگ ادامه داد: راهبردهای اوقات فراغت جوانان نیز شامل نشاط افزایی، ایجاد موج مثبت و هیجان آفرینی برنامه‌ها، گسترش کمی همراه با ارتقای کیفی برنامه‌ها، اهتمام به نوگرایی و خلاقیت در برنامه‌ها، استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی بر اساس نیازهای استانی و شهرستانی و رعایت‌ شاخص‌های بومی و توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار و عدالت در توزیع امکانات است.

برنامه‌های تابستانی مساجد

از سوی دیگر رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز گفت: در فصل تابستان تمام مساجد کشور برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت خواهند کرد.

آیت الله محمد حسین ابراهیمی، به ایلنا گفت: مساجد در فصل تابستان حتی یک روز هم خالی نخواهند بود و با توجه به خواست ساکنان محل، نسبت به برگزاری کلاس‌‏های آموزشی اقدام می‌‏کنند.

وی با اشاره به اینکه مساجد در تابستان بیشترین برنامه‌‏ها را برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرا می‌‏کنند، خاطرنشان کرد:تمام مساجد به صورت جداگانه برای خانم‌‏ها و آقایان برنامه‌‏هایی اجرا می‌‏کنند.ابراهیمی یادآور شد: مساجد به صورت مردمی اداره می‌‏شوند، بنابراین هر مسجد باید به تناسب محل و توان مالی ساکنان نسبت به برگزاری کلاس‌‏ها و اخذ شهریه اقدام کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: کلاس‌‏های مساجد در نقاط جنوبی شهر به صورت رایگان برگزار می‌‏شود و همچنین کلاس‌‏های قرآن و احکام در تمام نقاط شهر رایگان است.

کد خبر 24007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز