همشهری آنلاین: چهار صد نظامی دیگر ایتالیایی پس از پایان ماموریت و انتقال قدرت به نیروهای افغان، افغانستان را ترک کردند.

۴۰۰ نظامی ایتالیایی افغانستان را ترک کردند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، این نظامیان ایتالیایی پس از پایان روند انتقال قدرت در ولایت جنوبی فراه و انتقال وظایف امنیتی به همکاران افغان خود ، افغانستان را ترک کردند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون مجموعا یک هزار نظامی ایتالیایی افغانستان را ترک کرده است و روند کاهش این نیروها تا پایان سال 2014 ادامه خواهد داشت.

نظامیان مزبور در شمار واحد انتقال پشتیبانی جنوب بوده و در طی ماموریت خود در افغانستان 187 ماموریت گشت زنی امنیتی و شناسایی در منطقه انجام داده و به آموزش نیروهای افغان در امداد رسانی پزشکی با استفاده از بالگرد پرداختند.

این در حالی است که انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا شهریور ماه گذشته در دیدار با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان ضمن تاکید بر اینکه نیروهای ایتالیا حتی پس از سال 2014 نیز در افغانستان خواهند ماند، گفت: ایتالیا پس از این سالی نیز که ماموریت ˈایسافˈ خاتمه می یابد افغانستان را رها نمی کند و من به دولت کابل می گویم که قصد رها کردن افغان ها را نداریم و اینکه ماموریت ایساف باید نتیجه مثبتی داشته باشد و ما بخشی از سیستمی هستیم که در آن هر کسی وظیفه خود را انجام می دهد.

ایتالیا از سال 2002 با بیش از سه هزار نظامی در افغانستان حضور دارد و از آغاز ماموریت آن تاکنون 53 نظامی ایتالیایی در این کشور کشته شده‌اند.

کد خبر 239975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز