همشهری آنلاین: پزشکان ژاپنی در بررسی‌های اخیر خود ادعا کرده‌اند که کافئین موجود در قهوه می‌تواند به بهبود عملکرد رگ‌های خونی کوچک کمک کند.

به گزارش ایسنا، «ماساتو تسوتسوی»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه «ریوکیوس» در اوکیناوا می‌گوید: در بررسی که روی 27 فرد بزرگسال سالم انجام دادیم دریافتیم مصرف یک فنجان قهوه حاوی کافئین می‌تواند به جریان خون در انگشت کمک کند. این شاخص در واقع مقیاسی برای ارزیابی عملکرد جداره داخلی رگ‌های کوچک خونی به حساب می‌آید.

تسوتسوی اظهار داشت: در این مطالعه در گروهی از شرکت‌کنندگان که قهوه حاوی کافئین مصرف کرده بودند نسبت به گروه دیگر، 30 درصد افزایش و بهبود جریان خون در مدت 75 دقیقه مشاهده شد.

همچنین در مقایسه‌ای که بین این دو گروه انجام گرفت مشخص شد که نوشیدن قهوه حاوی کافئین سبب افزایش اندک فشارخون می‌شود و عملکرد جداره داخلی عروق کوچک را بهبود می‌دهد.

تسوتسوی گفت: مشخص نیست چگونه کافئین می‌تواند عملکرد رگ‌های کوچک خونی را بهبود دهد اما احتمالا کافئین به باز شدن رگ‌های خونی و کاهش التهاب در عروق کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس،‌ تسوتسوی خاطر نشان ساخت که در صورت تایید این تاثیرات مفید قهوه می‌توان از این یافته در آینده برای درمان بیماری‌های قلبی - عروقی استفاده کرد.

کد خبر 239892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز