گروه شهری: به‌رغم بارش‌های اخیر در آسمان پایتخت، هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.

هوای روزهای یکشنبه و دوشنبه تهران اگرچه به سبب بارش‌های جوی اندکی از آلودگی‌ها را از دست داده بود، به سبب افزایش آلاینده‌ها و کاهش نزولات جوی، شاخص آلودگی هوا از 77 روزدوشنبه به 107رسید.

به گزارش مرکز کنترل کیفیت هوای تهران در روز سه‌شنبه منواکسید کربن با شاخص 48، دی اکسید نیتروژن با عدد 60، ذرات کمتر از 10میکرون با 72و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با شاخص 107نشان داد که هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد. اما براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی قرار است بارش‌ها در پایتخت افزایش یابد و امروز و فردا هوای سرد همراه با بارش برف و باران، جو عمومی هوای تهران را تشکیل می‌دهد.

30 آبان  آسمان تهران ابری، در بعضی ساعات با بارش باران در ارتفاعات، بارش برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما با 3درجه کاهش نسبت به روز قبل به 3و 9درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده، در اواخر وقت کاهش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما به یک و 8درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

اما سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران و کاهش دما در حداقل 25استان کشور هشدار داد. براساس نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی که از نیمه غربی و خصوصا جنوب غرب فعال بود، امروز و فردا به‌تدریج مناطق مرکزی و شرقی کشور را در بر می‌گیرد. این سامانه از بعد از ظهر شنبه از نیمه شرقی کشور خارج شده که پیامد آن بارش برف و باران، وزش باد و سپس کاهش دما و در نواحی جنوبی با رعد و برق خواهد بود.

بدین‌ترتیب امروز برای استان‌های گیلان، ‌مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان و به‌تدریج سیستان و بلوچستان بارش برف و باران، وزش باد و سپس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز جمعه این شرایط برای استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، سمنان، خراسان رضوی، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شرق اصفهان و در روز شنبه نیز برای استان‌های سیستان و بلوچستان، ‌خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و با شدت کمتر مازندران انتظار می‌رود. شدت بارش در روزهای پایانی هفته برای استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و همچنین جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بیش از سایر نقاط پیش‌بینی شده است و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در این استان‌ها انتظار می‌رود.

کد خبر 239551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز