گروه بین‌الملل: آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه تندروی رژیم صهیونیستی که به تازگی بعد از تبرئه‌شدن در دادگاه بعد از یک سال به محل کارش در وزارت خارجه برگشته‌است، ضمن ابراز ناامیدی از حمایت آمریکا گفته که تل‌آویو باید به‌دنبال متحد جدیدی برای خود باشد.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، لیبرمن در یک کنفرانس خبری در محل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل به‌جای تمرکز و تکیه بر رابطه‌اش با آمریکا باید برای به‌دست آوردن متحدان جدید تلاش کند. او گفت: طی سال‌ها سیاست خارجی اسرائیل جهتی یکجانبه به سمت واشنگتن داشت اما سیاست من اکنون این است که به‌دنبال جهت‌های جدید باشیم.

او گفت: آمریکایی‌ها امروز با مشکلات و چالش‌های خودشان دست به گریبان هستند که شمار آن هم زیاد است؛ آنقدر زیاد که من دلم نمی‌خواهد جای آنها باشم. لیبرمن که نماینده جناحی تندرو در رژیم صهیونیستی است، در ادامه سخنانش به رفتار سازمان ملل با اسرائیل اعتراض کرد و گفت که شورای امنیت زیاده از حد تل‌آویو را محکوم می‌کند.

سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح می‌شود که رابطه این رژیم با آمریکا این روزها به‌طور کم‌سابقه‌ای تیره شده‌است. اسرائیل از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران و احتمال دستیابی توافق تهران با غرب بر سر برنامه هسته‌ای‌اش به‌شدت عصبانی است.

کد خبر 239537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز