همشهری آنلاین: وزیر دفاع با بیان اینکه ‌"امروز ایران اسلامی در سایه ‌فرهنگ عاشورایی، مدیریت جهادی و پذیرش مسئولیت و احساس تکلیف، به ‌جایگاه ممتازی در ساخت تجهیزات دفاعی دست یافته است"، گفت: امروز وزارت دفاع برای ارتقای توان دفاعی کشور از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نمی‌کند.

حسین دهقان

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در جمع متخصصان شرکت هواپیماسازی وزارت دفاع با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های صنایع هواپیماسازی ایران‌ افزود: صنعت هوایی ایران نسبت به ‌20 سال گذشته به پیشرفت‌های شگرف و خیره‌کننده‌ای دست یافته ‌است و امروز در سطح جهانی ‌جایگاه ممتازی دارد.

وی با اشاره به توانمندی ایران در ‌طراحی، ساخت قطعات و سیستم‌های ‌هواپیما اظهار کرد: ایران امروز بویژه در ساخت انواع پهپاد در سطح منطقه و جهان به نقطه قابل قبولی رسیده ‌و از جایگاه رفیعی برخوردار است.

دهقان با بیان اینکه "متخصصان ‌وزارت دفاع توانایی انجام ‌کارهای بزرگ در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه ‌را دارند"، تصریح کرد: ‌امروز در ‌مقایسه با قبل ‌در توسعه فن‌آوری و توسعه زیر‌ساخت‌های صنعتی و دفاعی به پیشرفت‌های چشمگیر و بسیار خوبی رسیده‌ایم.

وزیر دفاع با بیان اینکه "امروز ایران اسلامی در سایه ‌فرهنگ عاشورایی، مدیریت جهادی و پذیرش مسئولیت و احساس تکلیف، به ‌جایگاه ممتازی در ساخت تجهیزات دفاعی دست یافته است"، افزود: امروز وزارت دفاع برای ارتقای توان دفاعی کشور از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه "وزارت دفاع از تمام ظرفیت صنایع دفاعی در جهت ارتقای توان دفاعی کشور حمایت و پشتیبانی می‌کند"، ‌تصریح کرد:‌ امروز محصولات و تجهیزات ساخته شده در وزارت دفاع ‌در جهت ارتقای توان نظام اسلامی به کار گرفته می‌شود ‌تا رزمندگان پرتوان اسلام ‌مقابل نظام سلطه ‌ایستادگی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبا‌نی ‌نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه "سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت‌های مظلوم و ایستادگی در مقابل نظام سلطه است"، خاطرنشان کرد: ‌هرجا ‌ملتی در مقابل نظام سلطه بویژه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی ‌بایستد، آن آرمان ‌مورد حمایت جمهوری اسلامی است.‌

دهقان در ادامه با اشاره به ساخت پهپاد «فطرس» ‌گفت: ‌این محصول تبلور مدیریت جهادی، تلاش پیوسته و پیگیر بوده و نماد باورمندی به توانمندی‌های متخصصان متعهد صنعت دفاعی است و ایران اسلامی با ‌فناوری بومی در اختیار، ‌توان طراحی و تولیدی انواع پهپاد را دا‌رد.

وی تاکید کرد: ‌نظام جمهوری اسلامی ایران با ‌ماهیت و هویت ‌برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) ‌و ریشه در مکتب علوی و عاشورایی‌ نمی‌تواند ملتی را تحت ستم و ظلم ببیند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه "استکبار جهانی ‌هر روز در فکر اقدامی جدید علیه ‌نظام جمهوری اسلامی ا‌ست‌ تا ملت را از مسیر حق و تعالی و پیشرفت باز ‌دارند"، افزود: ‌ملت ایران مسیر ‌همراه با‌بصیرت خود را از آغاز انقلاب انتخاب کرده‌ و هیچ قدرتی نمی‌تواند این مردم را مسیر الهی خود باز دارد.

وی با بیان اینکه "ملت ایران با تمام توان از آرمان‌های والای انقلاب محافظت کرده و در برابر دشمنان قاطعانه ایستاده‌اند"، اظهار کرد: دشمنان ظالمانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران تحمیل کرده‌اند و این در حالی است که این تحریم‌ها مغایر با همه قوانین، مقررات و پروتکل‌های پذیرفته شده جهانی است‌.

دهقان با بیان اینکه "ملت ایران در ‌سایه مقاومت و ایستادگی به پیروزی نهایی خواهد رسید"، تصریح کرد: ملت ایران در ‌مقاطع مختلف انقلاب، پس از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و جبهه‌های دیگر ‌توانسته توانمندی و اقتدار خود را به جهانیان و دشمان نظام اسلامی ‌اثبات کند و ‌به هیچ عنوان زیر بار ‌زور و زیاده‌خواهی‌های‌ استکبار جهانی ‌نمی‌رو‌د‌.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه "زمان زورگویی استکبار جهانی به اتمام رسیده ‌است"، افزود: دیگر ‌زمانه‌ای نیست که ملت‌ها از فریاد زور‌گویانه استکبار جهانی به خودشان ترس و هراسی راه ‌دهند و در برابر تهدیدات دشمنان تمکین کنند.

وی با بیان اینکه ‌"دوران زور‌گویی استکبار جهانی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و اکنون ‌با رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به پایان رسیده است"، یادآور شد: امروز شاهدیم ملت‌های آزادیخواه و مسلمان در سراسر جهان با الهام‌بخشی از نظام مقد‌س جمهوری اسلامی ایران ‌در برابر ‌زورگویان‌، ظالمان‌ بویژه استکبار ‌ایستادگی ‌می‌کنند و این نشانگر آن است که پیام تمام‌عیار انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است.‌

کد خبر 239463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز