سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد ۵۵ ساله‌ای که از ۱۵ نماینده مجلس به‌صورت تلفنی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

این مرد بعد از به دست آوردن شماره تلفن نماینده‌ها با آنها تماس می‌گرفت و با داستان دروغینی که تعریف می‌کرد، دست به کلاهبرداری می‌زد. متهم که یک مجرم سابقه‌دار است، اواسط مرداد امسال تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که این مرد با نماینده‌های مجلس تماس می‌گرفت و مدعی می‌شد که در حوزه انتخابیه این نماینده، تصادف کرده و در جریان این تصادف همسرش را از دست داده است. خودش و فرزندانش نیز مجروح شده و در بیمارستان بستری هستند.

وی سپس با گفتن این جمله که توانایی پرداخت هزینه‌های بیمارستان را ندارد، از نماینده درخواست کمک می‌کرد و نماینده مورد نظر نیز با توجه به داستانی که مرد کلاهبردار تعریف کرده بود، مبلغی بین 350هزار تا 2میلیون تومان به حساب او کارت به کارت می‌کرد. کلاهبرداری‌های این مرد ادامه داشت تا اینکه تعدادی از نماینده‌ها که نگران حال وی و خانواده‌اش بودند، بعد از مدتی تصمیم گرفتند موضوع را پیگیری کنند تا ببینند مرد تماس گیرنده هنوز هم به کمک احتیاج دارد یا نه.

آنها وقتی با بیمارستان‌ها و پلیس تماس گرفتند، فهمیدند که اصلا چنین بیماری به همراه خانواده‌اش در آنجا بستری نشده و تصادفی که در جریان آن زنی کشته شده و شوهر و فرزندانش نیز مجروح شده باشند، در آن شهر اتفاق نیفتاده است. نماینده‌های مالباخته وقتی مطمئن شدند که فریب یک کلاهبردار را خورده‌اند، ماجرا را به حراست مجلس اطلاع دادند و وقتی معلوم شد که نه یک نماینده بلکه 15‌نماینده در دام این کلاهبردار گرفتار شده‌اند، پلیس آگاهی نیز در جریان ماجرا قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای شروع شد. کارآگاهان ابتدا به بررسی شماره‌حساب‌هایی پرداختند که مرد کلاهبردار در اختیار نماینده‌ها قرار داده بود اما هیچ کدام از این شماره حساب‌ها متعلق به وی نبودند.

با این حال جست‌وجو برای یافتن ردی از وی ادامه یافت تا اینکه کلاهبردار حرفه‌ای در شهر قم ردیابی شد. ماموران که سایه به سایه در تعقیب این مرد بودند، به تحقیقات خود ادامه دادند و متوجه شدند که وی قم را به مقصد یکی از شهرهای شمالی ترک کرده است. به این ترتیب مخفیگاه متهم در شهر شمالی شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. مرد 55 ساله در بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت: ابتدا به دفتر نماینده‌ها در تهران می‌رفتم و هر طوری بود، شماره موبایل آنها را به دست می‌آوردم.

سپس راهی شهرهای مختلف می‌شدم و در آنجا یا ویلا اجاره می‌کردم یا به هتل می‌رفتم. بعد با نماینده آن شهر تماس می‌گرفتم و آن داستان ساختگی را بیان می‌کردم. وقتی نماینده قبول می‌کرد به من کمک کند، شماره حساب صاحب هتل یا ویلا را می‌دادم و زمانی که پول واریز می‌شد، آنها کرایه اتاق یا ویلا را بر می‌داشتند و بقیه مبلغ را به‌صورت نقدی به من پرداخت می‌کردند. من با این شگرد از 15 نماینده مجلس و تعدادی از مسئولان اداری و شهرداری این شهرها نیز کلاهبرداری کردم. سرهنگ فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان این خبر گفت: متهم با این شگرد حدود 30میلیون تومان از نمایندگان و دیگر طعمه‌هایش کلاهبرداری کرده است.

کد خبر 239368
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز