همشهری آنلاین: مقامات روسی می‌گویند سقوط یک هواپیمای بوئینگ مسافربری یکی از خطوط هوایی این کشور در یکشنبه شب ۱۷ نوامبر در شهر کازان (قازان) باعث کشته شدن ۵۰ نفر از سرنشینان آن شده است.

crash۲
به گزارش آسوشیتدپرس این هواپیمای بوئینگ 737 که به "خطوط هوایی تاتارستان" متعلق بود در ساعت 7:20 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی (15:20 دقیقه به وقت گرینویچ) سقوط کرد.

در حال حاضر شواهدی درباره علت سقوط این هواپیما در دست نیست. گزارش‌ها حاکی از این است این هواپیما هنگامی که برای بار دوم قصد فرود در فرودگاه را داشت، ارتفاع خود را از دست داد، سقوط کرد و به آتش کشیده شد.

کازان شهری 1.1 میلیون نفری و پایتخت جمهوری تاتارستان است که در 720 کیلومتری شرق مسکو، مبدا این پرواز قرار دارد.

در زمان حادثه باران سبکی می‌بارید، و سرعت وزش باد 8 متر بر ثانیه بود.

روسیه در سال‌های اخیر شاهد رشته‌ای از حوادث مرگبار هوایی بوده است. در برخی از این موارد فرسودگی هواپیما مقصر حادثه بوده است، اما کارشناسان صنعت هوایی به شماری از مشکلات دیگر از جمله ضعف آموزش خدمه، فروپاشیدگی فرودگاه‌ها، ضعف کنترل دولتی و نادیده‌گرفتن گسترده ایمنی برای کسب سود بیشتر نیز اشاره می‌کنند.

آخرین سانحه مرگبار هوایی در روسیه در ماه دسامبر گذشته هنگامی رخ داد یک هواپیمای توپولوف ساخت روسیه متعلق به خطوط هوایی "وینگز" از باند فرودگاه ونوکوف مسکو خارج شد، به درون پهنه‌ای برفی غلتید و به سراشیبی در یک بزرگراه مجاور افتاد و اتش گرفت. بازرسان می‌گویند اختلال در کار یکی از قطعات علت این سانحه بود که 5 نفر را به کشتن داد.

در یک سانحه دیگر در سال 2011 در یاروسلاول که به مرگ 44 نفر از جمله اعضای یک تیم حرفه‌ای هاکی منجر شد، خطای خلبان مقصر قلمداد شد و بازرسان روسی کشف کردند که خلبان‌ها در دو حادثه هواپیمایی که به مرگ 10 و 47 نفر در سال‌های اخیر انجامید، در حین پرواز مست بودند.

کد خبر 239053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز