مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: علاقمندان به رصد آسمان شب و اجرام آسمانی، این روزها در انتظار عبور روشن‌ترین دنباله دار قرن در آسمان هستند از این رو یک اپلیکیشن رایگان برای کاربران آی فون و آی پد ارائه شده است که می‌تواند به آنها کمک کند محل این دنباله دار را با تلسکوپ، دوربین‌های دوچشمی و چشم خودشان تعیین کنند

درخشان‌ترین دنباله دار قرن را رصد کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، اپلیکیشن رایگان برای سیستم عامل iOS با عنوان مشاهده دنباله دار (Comet Watch) هر دقیقه به روز می‌شود و به کاربران مسیر دنباله دار آیسون را که محل آن به سرعت تغییر می‌کند را نشان می‌دهد.

این دنباله دار در تاریخ 28 نوامبر با خورشید ملاقات خواهد کرد و در صورتی که از این ملاقات زنده بیرون آید در آسمان مشاهده خواهد شد.

این اپلیکیشن علاوه بر شناسایی دنباله دار آیسون، ارائه کننده جزئیاتی درباره چگونگی شناسایی صورت‌های فلکی، ستارگان، کهکشان‌ها، سحابی‌ها و حتی تحقیقاتی است که در رابطه با جستجوی حیات هوشمند فرازمینی صورت می‌گیرد.

این اپلیکیشن توسط یک شرکت ارائه کننده اپلیکیشن‌های نجومی تحت عنوان خورشیدهای دور با همکاری مجله نجوم ارائه شده و از طریق آی تونز قابل دانلود است.

دنباله دار آیسون توسط ستاره شناسان تازه کار روسی در سپتامبر 2012 کشف شد.

آیسون از 10 هزار سال پیش هنگامی که یک نوار دور از سنگ‌های فضایی را در ابر اورت ترک کرد به سمت خورشید رهسپار شد. این دنباله دار، پس از طی میلیون‌ها کیلومتر در منظومه شمسی درحال حاضر در 1.2 میلیون کیلومتری خورشید قرار دارد. اگر آیسون از این مرحله از سفر خود جان سالم به در ببرد که همه محققان نسبت به آن خوشبین نیستنند، می‌توان آن را ظرف چند هفته آینده با چشم غیر مسلح در آسمان مشاهده کرد.

کد خبر 238847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز