کارشناسان صندوق بین‌المللی پول بر بهبود شرایط اقتصادی ایران از سال آینده میلادی صحه گذاشتد.

به گزارش همشهری، چندی پیش هیأتی از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران سفر کرد و به ارزیابی اقتصاد ایران در سال‌های اخیر و پیش‌بینی سال‌های آینده پرداخت. براساس این گزارش، اقتصاد ایران در سال‌های اخیر دچار رکود و کاهش رشد اقتصادی منفی شده است. این شرایط هم از سوی مقامات اقتصادی داخلی و هم از سوی مراجع معتبر بین‌المللی مورد تأکید قرار گرفته است.

تحولات اخیر در صحنه دیپلماسی، امید مقامات داخلی برای بهبود شرایط اقتصادی را افزایش داده و در تدوین گزارش‌های بین‌المللی هم مؤثر بوده است. صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود درباره اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده که رشد منفی اقتصاد ایران پایان یافته و تورم در این کشور نیز کاهش می‌یابد.

براین اساس رشد اقتصادی ایران در سال2012 برابر با منفی1.9درصد بود و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در پایان سال2013 به منفی 1.5درصد برسد. برآورد صندوق بین‌المللی پول این است که در سال2014 روند منفی رشد اقتصادی متوقف شود و این رقم در پایان سال2014 به مثبت 1.3افزایش یابد.

در بیانیه صندوق بین‌المللی پول آمده است: کارشناسان این صندوق با مقام‌های ایرانی درباره تغییر در پرداخت یارانه‌ها، اصلاح مورد نیاز در بخش بانکی و دیگر بنگاه‌های اقتصادی و همچنین در تعیین چارچوب‌های سیاست‌های پولی و مالی ایران همفکری و تبادل نظر کرده‌اند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که رشد اقتصادی طی 2 سال آینده در جهان و در منطقه خاورمیانه بهبود یابد و میزان تولید ناخالص ملی این کشورها نیز با اندکی رشد روبه‌رو شود.

کد خبر 238778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز