یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر مجموعه‌ "تئاتر شهر" با بیان این خبر که تئاتر شهر رو به ویرانی است، نسبت به وضعیت ایمنی این مجموعه هشدار داد و تاکید کرد: باید زنگ خطر و احتیاط را بزنیم چرا که به لحظه‌ی انفجار مشکلات فنی و زیربنایی تئاتر شهر رسیده‌ایم.

تئاتر شهر

اتابک نادری در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت تعمیرات مجموعه تئاتر شهر گفت: نگرانی بسیار زیادی در این زمینه داریم چرا که تئاتر شهر مدت‌هاست باری به هر جهت فعالیت کرده اما امروز لحظه انفجار مشکلات آن است و باید اقدامی ضرب الاجل انجام دهیم.

وی با اظهار نگرانی شدید از وضعیت ایمنی مجموعه تئاتر شهر اضافه کرد: این نگرانی را به آقای مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد نیز منتقل کرده‌ایم و ایشان هم پیگیر حل مشکلات از طریق وزارتخانه است.

مدیر تئاترشهر درباره تعمیرات این مجموعه توضیح داد: از روز گذشته 18 آبان ماه بخشی از تعمیرات برق مجموعه آغاز شده است، اما برای تعمیرات عمده‌ای که باید انجام شود، متاسفانه هیچ زمان بندی مشخصی ندارم چون هنوز برای عملی شدن این تعمیرات، به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

نادری یادآور شد: همه تعمیرات لازم را به مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری اعلام و به آقای مرادخانی پیشنهاد کردم در صورت امکان، وزارت ارشاد بودجه مشخصی برای تعمیرات و اصلاحات تئاتر شهر اختصاص بدهد چرا که این موضوع بسیار ضروری است. زیرا بحث امنیت و رفاه هنرمندان و تماشاگران در میان است.

مدیر تئاتر شهر با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: امیدوارم تا زمان برگزاری جشنواره که دو ماه باقی مانده، تعمیرات تئاتر شهر شتاب بگیرد البته آقای مرادخانی با معاون مالی وزارت ارشاد رایزنی‌هایی داشته که امیدوارم به نتایج خوبی برسند.

نادری با تاکید بر ضرورت تعمیرات اساسی در مجموعه تئاتر شهر ابراز تاسف کرد: تئاتر شهر روبه ویرانی است و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، این اتفاق زودتر می‌افتد.همچنان که سقف آن چکه می‌کند و نیازمند عایق بندی است و همچنان از سیستم اعلام و اطفاء حریق‌، علایم هشدار دهنده‌، خروج اضطراری و ... بی‌بهره است در حالی که اینها بدیهی‌ترین چیزهایی است که باید در ساختمان‌های معمولی هم باشد چه رسد به مجموعه‌ای مانند تئاتر شهر که یک مکان ملی و هنری است و روزانه مراجعه‌های بسیار زیادی به آن می‌شود.

این هنرمند تئاتر متذکر شد: نبود این امکانات، حتما حادثه ساز خواهد بود. از سوی دیگر وضعیت سرویس‌های بهداشتی ‌ و صندلی‌های تالار اصلی بسیار تحقیر آمیز است. در واقع اینها توهین به تماشاگر است ‌، صندلی‌های تالار اصلی که سال 86 عوض شده، صندلی‌های قدیمی مکان دیگری بوده که روکش‌شان را عوض کرده‌اند و آنها را در تالارهای تئاتر شهر قرار داده‌اند اما در حال حاضر، این صندلی‌ها تحقیر و توهین به تماشاگر است.

نادری ادامه داد: چیدمان و مبلمان داخلی تئاتر شهر باید زیباتر و هنری‌تر شود. اگر کسی برای اولین بار عکس این مجموعه را ببیند تصور می‌کند تصویر یک رستوران یا انبار را دیده چون این تصویر به تنهاچیزی که شبیه نیست، یک مکان مهم هنری است چون مدت‌هاست نشانه‌های هنری و زیبایی تئاتر شهر را از بین برده‌ایم.

او با اشاره به دیگر تعمیرات ضروری در مجموعه تئاتر شهر هشدار داد: درهای کشویی‌ این مجموعه فاجعه‌آور و بسیار خطرناک است و هر لحظه می‌تواند هزار اتفاق ناگوار را در پی داشته باشد. اصولا آسیب بزرگی که در همه ابعاد هنری وجود دارد، تکرار و روزمرگی است. در تئاتر شهر هم این مشکلات وجود دارد به طوری که از سال 86 عادت کرده‌ایم راه‌پله شرقی نرده نداشته باشد، آسانسور خراب باشد و سقف‌های کاذب شکسته بماند همچنانکه سرویس‌های بهداشتی وضعیت نابسامانی دارد، به این ترتیب کم کم ذوق و شوق فضای هنری از بین می‌رود.

نادری اضافه کرد: ممکن است این موارد جزئی به نظر برسد اما همه این جزئیات است که کلیات این مکان را می‌سازد. در مدت چهار ماه خدمت بنده در مجموعه تئاتر شهر هفت بار سرویس‌های بهداشتی دچار مشکل شدند چون لوله‌های آن پوسیده است در و دیوار تئاتر شهر هم از بین رفته و حالا به جز زیبایی رفاه و امنیت تماشاگران ‌، هنرمندان و پرسنل مهم است.

مدیر تئاتر شهر تاکید کرد: تئاتر شهر واقعا نیازمند بازسازی اساسی است و برای این بازسازی لازم نیست مدت طولانی آن را تعطیل کنیم بلکه می‌توانیم به صورت بخش بندی این بازسازی را انجام دهیم.

او با اشاره به جایگاه مهم تئاتر شهر به عنوان یک بنای ملی و فرهنگی افزود: حفظ تئاتر شهر نیازمند همتی ملی است چون یک بنای ملی است بنابراین از شهرداری و سازمان زیبا سازی آن خواسته‌ام تا برای بهبود وضعیت تئاتر شهر کمک کنند و از شهردار منطقه نیز برای بازدید از مجموعه دعوت کردم. ما باید از امکانات شهرداری استفاده کنیم اگر همکاری خوبی داشته باشیم می‌توانیم فضای پیرامون تئاتر شهر را به فضای فرهنگی و هنری تبدیل و پارک دانشجو را به یک پارک تئاتری بدل کنیم.

این مدیر هنری درباره دیگر مراحل تعمیر «تئاتر شهر» گفت: فعلا فقط تعمیر برق در دستور کار است. چون این پروژه تعریف و برایش بودجه اختصاص داده شده است اما برای انجام امور دیگر که کاملا لازم و ضروی هم هست، باید دوباره اعتبار تامین کنیم و امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد.

اتابک نادری در پایان صحبتش به ایسنا گفت: در این سال‌ها مدام دنبال برنامه‌های تئاتر شهر بودیم به طوری که حواشی و مسائل جنبی اصل قضیه را تحت الشعاع قرار داد اما امیدوارم این مساله به یک مساله ضروری تبدیل شود و خوشبختانه اهتمام و نظر مساعدی که در آقای مرادخانی دیدم مرا نسبت به انجام این امر بسیار امیدوار کرد.

کد خبر 238342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز