چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد آلمان‌ها به طور فزاینده رو به کاهش گذاشته است. کسری موالید در سال‌های اخیر در این کشور اروپایی بیشتر شده است.

نه تنها کودکان کم‌تری در آلمان متولد شده‌اند، بلکه آمار ازدواج نیز در این کشور کاهش یافته است.
پایگاه اینترنتی مجله خبری اشپیگل از شهر "ویزبادن" گزارش کرد، بنا به اعلام آمار رسمی و دولتی، تعداد مرگ و میر در آلمان در سال‌های گذشته 144 هزار نفر بیشتر از تعداد موالید بوده است. این آمار نشان می‌دهد که سال 2003 میلادی دومین سال پیاپی در کسری موالید در آلمان محسوب می‌شود. در این سال، تعداد جان‌باختگان 147 هزار نفر بیشتر از کسانی که به دنیا آمده‌اند، بوده است.
در مجموع در سال 2005 میلادی 686 هزار کودک زنده در آلمان به دنیا آمده‌اند که این رقم نسبت به سال پیش 2,8 درصد کاهش داشته است. در همین زمان 830 هزار تن نیز جان باخته‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته 1,5 درصد افزایش نشان می‌دهد. بنابراین اکنون شمار آلمان‌ها با کاهشی حدود 65 هزار نفر به رقمی حدود 82,4 میلیون نفر می‌رسد.
مهاجرت نیز تغییری در این معادله ایجاد نکرده است. آمار نشان می‌دهد که در مجموع در سال‌های گذشته حدود 79 هزار نفر بیشتر به آلمان مهاجرت کرده‌اند، اما این رقم باز هم به میزان کسری موالید نمی‌رسد.
برای اولین بار در سال 2005 میلادی، تعداد کودکان بدون والدین رسمی در آلمان به تعداد 200 هزار نفر رسید. این میزان نسبت به سال‌های گذشته 29 درصد رشد داشته و در مقایسه با سال 1991 دو برابر شده است. در آن زمان میزان کودکانی که والدین‌شان به صورت رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده بودند به 15 درصد تازه متولدین می‌رسید. آمار ازدواج نیز در آلمان در سال‌های اخیر رو به کاهش گذاشته است و این رقم در مقایسه با سال 2004 میلادی با 1,9 درصد کاهش رقمی معادل 388 هزار ازدواج را نشان می‌دهد. بیشترین تعداد ازدواج‌ها در آلمان برای سال گذشته در ماه مه (اردیبهشت – خردادماه) صورت گرفته است، در این مقطع زمانی 57 هزار زوج حاضر به گفتن بله شدند.
کد خبر 2383

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز