ایران امکان پذیرایی از گردشگران خارجی را ندارد. این سخن‌ها در هفته گذشته بیشتر از زبان اعضای جامعه‌ تورگردانان ایران اعلام شد.

اعضای جامعه تورگردانان ایران همین چند روز پیش در گفت‌وگوهای جداگانه با رسانه‌ها از آماده‌نبودن ایران برای پذیرایی از گردشگران خارجی خبر داده‌اند. این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از توجه جدی گردشگران خارجی برای ورود به ایران خبر می‌دهند. دیروز نیز یکی دیگر از اعضای جامعه تورگردانان ایران به ایسنا گفت که این جامعه درخواست گردشگران برای سفر به ایران را در اردیبهشت‌ماه آینده رد می‌کند، چون با کمبود اقامتگاه و راهنمای تور مواجهیم.

به گفته محمدابراهیم ابراهیمی، به‌دلیل کمبود امکانات و ظرفیت کم هتل‌ها، از پذیرش برخی درخواست‌ها برای سفر به ایران معذور هستیم. وی با اشاره به اینکه تورهای گردشگران خارجی از 6ماه پیش در آژانس ما رزرو شده‌اند و از این به بعد، دیگر نمی‌توانیم جوابگوی درخواست‌ها باشیم، گفت: امکانات کشور پاسخگو نیست. تمام هتل‌های 4و 5ستاره را رزرو کرده‌ایم و همچنین تعداد راهنماهای تور که به زبان‌های مختلف تسلط داشته باشند، کفایت نمی‌کند. آنطور که این عضو جامعه تورگردانان اعلام کرده است، برای اقامت گردشگران در یزد و اصفهان واقعا مشکل جدی داریم، ضمن آنکه بیشتر هتل‌های این شهرها استاندارد نیستند.

این تورگردان یادآوری کرد: معمولا از نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت، فصل سفر گردشگران خارجی است و امسال حجم درخواست‌ها برای سفر افزایش یافته، ولی در عین حال با کمبودهای زیادی روبه‌رو شده‌ایم. ابراهیمی افزود: اگر مسئولان می‌خواهند با لغو روادید درهای خانه را روی مهمانان باز کنند، قبل از آن، باید به فکر ساختن چند پله برای ورود مهمانان به خانه باشند. ما هنوز در نقل و انتقال ارز با مشکل مواجهیم و به جای ساخت هتل نیز مدام قیمت‌ها را بالا می‌بریم. وی درباره خروج از این شرایط گفت: هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، حتی مسئله هتل را به‌صورت یک مسکن هم نمی‌توان حل کرد، فقط در این مدت کوتاه، یعنی تا فصل ورود گردشگران که از نیمه فروردین‌ماه آغاز می‌شود، می‌توان کمبود راهنماهای تور را جبران کرد.

 

کد خبر 238067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز