همشهری آنلاین: برای ده‌ها هزار نفری که برای فرار از کشورهای بحران‌زده خود دل به دریا زده و راهی اروپا شده‌اند، جزیره لامپدوزا هیچ شباهتی به ساحل آرامشی که به دنبال آن بودند ندارد.

زندگی دشوار پناهجویان در جزیره لامپدوزای ایتالیا

گزارش خبرنگار یورونیوز از یکی از اردوگاههای پناهجویان در لامپدوزا که میزبان صدها پناهجو از کشورهای اریتره، سومالی و سوریه می باشد حاکی است علاوه بر مشکلات بهداشتی و رفاهی، اختلاف فرهنگی بین پناهجویان از کشورهای مختلف، زندگی را برای این افراد دشوارتر کرده است.

مشکل اصلی در این اردوگاه اجازه نداشتن پناهجویان برای خروج از جزیره لامپدوزا است. چرا که شمار بالای پناهجویان روند اداری رسیدگی به درخواست آنها را دچار تاخیرهای طولانی کرده است.

یکی از آنها می‌گوید: «اینجا مهاجرانی زندگی می‌کنند که از حدود یک ماه قبل در اینجا بلاتکلیف هستند و حالا می‌خواهند اردوگاه ر اترک کنند. در حالی که بعضی‌ها بتازگی آمده‌اند و اجازه خروج از اردوگاه را پیدا کرده‌اند. این اتفاق منطقی نیست. شرایط اینجا طوری است که تحملش برای بیش از سه یا چهار روز دشوار است.»

مسئولان اردوگاه هر چهار روز یک دست لباس به ساکنان می‌دهند و سه وعده غذا در طول روز ارائه می‌شود.

اما گروهی از پناهجویان سوری از دو روز قبل غذا نمی‌خورند چرا که در اعتراض به شرایط خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برای همه ساکنان اردوگاه اتاق خواب وجود ندارد و به همین دلیل بسیاری از آنها در محوطه باز اردوگاه می‌خوابند.

لیلیا روتولونی، گزارشگر یورونیوز می‌گوید: «یکی از مهاجران سوریه‌ای در این مرکز گفت که از چهار روز قبل در اعتصاب غذا است و اگر به او اجازه خروج از این اردوگاه را ندهند آماده مرگ است.»

کد خبر 238024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز