همشهری آنلاین: سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال که به تهران سفر کرده عصر ۱۵ آبان ماه به دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان رفت.

دیدار حسن روحانی و سپ بلاتر

دیدار حسن روحانی و سپ بلاتر

پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: دکتر حسن روحانی رییس جمهور روز چهارشنبه در دیدار سپ‌بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصریح کرد: فوتبال می‌تواند روابط و فرهنگ ملت‌ها و کشورهای مختلف را به هم نزدیکتر کند.

دکتر روحانی در این دیدار که شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور داشت، ابزار امیدواری کرد: فیفا بتواند در زمینه ورزش فوتبال به کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و سایر کشورهای منطقه کمک بیشتری کند.

رییس جمهور حضور سپ‌بلاتر را در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و حضور شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) را فرصتی مغتنم برای رشد و توسعه فوتبال به ویژه در کشورهای در حال توسعه عنوان کرد که رونق بیشتری را در این عرصه ورزشی به همراه خواهد داشت.

دکتر روحانی ایران را کشوری صاحب ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی بزرگ خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برخی از مسابقات فوتبال را در سطح جام ملت‌های آسیا و فوتسال و فوتبال ساحلی را در سطح جام جهانی میزبانی کند.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که دروازه فوتبال تنها هدفی برای گل زدن نباشد بلکه دروازه‌ای برای دستیابی به صلح و دوستی برای همه ملت‌ها باشد.

دکتر روحانی افزود: ما و شما باید به دیپلماسی ورزشی به ویژه دیپلماسی فرهنگی بیشتر اهمیت دهیم.

رییس‌جمهور با توأمان خواندن دو شادی بزرگ مردم ایران، گفت: شادی مردم از نتایج انتخابات ریاست جمهوری با صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی مضاعف و دو برابر شد.

دکتر روحانی از حمایت سپ‌بلاتر و شیخ سلمان از میزبانی ایران برای برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ قدردانی کرد.

رییس جمهور همچنین در ادامه تلاش‌های سپ‌بلاتر برای ایجاد زمینه مساعد برای حضور زنان مسلمان با رعایت قواعد و قوانین اسلامی و شرعی برای حضور در مسابقات بین‌المللی فوتبال را موجب خرسندی و قدردانی دانست و گفت: این امر موجب رونق و توسعه فوتبال در کشورهای مختلف بویژه در کشورهای اسلامی خواهد شد.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای بسط و توسعه ورزش در این کشور به ویژه در زمینه فوتبال و فوتبال پایه برای تمام اقشار به ویژه زنان به کار خواهد بست.

رییس جمهور تأکید کرد: دولت در ایران خود را متولی ورزش نمی‌داند بلکه حامی ورزش و فدراسیون‌های ورزشی خواهد دانست و از آنها حمایت خواهد کرد.

دکتر روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد که در فیفا برای پیشکسوتان فوتبال ایران جایگاه شایسته و مناسب‌تری برای خدمت به جامعه فوتبال در سطح بین‌المللی فراهم شود.

سپ‌بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران و ابراز خرسندی از همزمانی این اتفاق با صعود تیم ملی فوتبال ایران ضمن تأیید سخنان رییس‌جمهور کشورمان مبنی بر اینکه مسابقه فوتبال فراتر از برد و باخت است، گفت: هدف ما از فوتبال یک جنبش اجتماعی، فرهنگی و ورزشی میان ملت‌های جهان است و به همین دلیل شعار فیفا در زمینه فوتبال، آینده‌ای بهتری برای همه دنیا است.

سپ‌بلاتر برگزاری مسابقات فوتبال را در برقراری صلح میان کشورها و ملت‌ها بسیار مؤثر دانست و از دکتر روحانی به خاطر عقلانیت اعتدالی که در عرصه ورزشی به ویژه فوتبال دارد، تشکر کرد.

بلاتر، فدراسیون فوتبال و بازیکنان فوتبال جمهوری اسلامی ایران را جزء استعدادهای برتر دنیا دانست که در جمع ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل حضور دارد و گفت: آنها سفیران شما در برزیل خواهند بود و سرود جمهوری اسلامی ایران را بارها در سراسر جهان پخش و پرچم کشورتان را به اهتزاز در خواهند آورد.

وی با اشاره به استقبال و علاقه وافر مردم ایران به فوتبال از رییس‌جمهور کشورمان خواست تا دولت با فراهم آوردن شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی و در نظر گرفتن حق پخش تلویزیونی برای باشگاه‌ها زمینه‌های شکوفایی اقتصادی فوتبال را هموار کند.

سپ‌بلاتر تصریح کرد: فیفا اساساً نسبت به ورزش فوتبال زنان در کشورهای در حال توسعه و مسلمان حساس بوده و اعتقاد داریم که فوتبال برای همه است و فیفا از فوتبال بانوان به ویژه بانوان مسلمان حمایت خواهد کرد.

شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز در این دیدار ایران را کشوری متمدن و برخوردار از فرهنگی غنی دانست و حمایت همه جانبه کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران را اعلام کرد.

وی افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری فوتبال جام ملت‌های آسیا در ایران در سال ۲۰۱۹ حمایت می‌کند.

کد خبر 237933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز