چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسپایک لی در فیلم جدیدی که در ایتالیا فیلمبرداری خواهد شد به سربازان سیاه‌پوست آمریکایی در جنگ جهانی دوم خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز لی در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی "لا رپوبلیکا" گفت این فیلم بر اساس رمان جیمز مک براید با نام "معجزه در سنت آن" است و به قصد قدردانی از سربازان امریکایی سیاه‌پوستی است که در  این جنگ شرکت داشتند.

او گفت در فیلم‌های قبلی سینمای آمریکا نقش سیاه‌پوستان در جنگ نادیده گرفته شده است.

لی  گفت: "آمریکا از زمان جنگ ویتنام شروع به یادآوری قربانی‌های سیاه‌پوست در فیلم‌های جنگی کرد، اما پیش از آن سیاه پوستان در فیلم‌های جنگ جهانی دوم تقریبا ناپیدا هستند."

او افزود:‌  "من اخیرا با یک کهنه‌سرباز سیاه‌پوست برخورد کردم که در نبرد آیوجیما شرکت کرده بود و او به من گفت که چقدر دلشکسته شده که در دو فیلم  جنگی اخیر کلینت ایستوود حتی یک سرباز سیاه‌پوست هم پیدا نمی‌شود."

کتاب مک‌براید که بر اساس یک داستان واقعی است، ماجرای گروهی ار سربازان لشگر 92 بوفالو که همه سیاه‌پوست بودند در مبازه با اشغالگران نازی در توسکانی ایتالیا و دوستی یکی از آنها با یک کودک یتیم شش ساله ایتالیایی است.

لی گفت مشارکت سیاه‌پوستان در جنگ‌های امریکا ماهیتی تناقض آمیز داشت زیرا آنها پس از بازگشت به وطن هنوز در معرض تبعیض نژادی قرار می‌گرفتند.

به گفته لی: "آنها مانند میهن‌پرستان رفتار می‌کردند، در حالیکه برادرانشان در وطن به دار کشیده می‌شدند یا در بهترین حالت شهروندانی درجه دوم به حساب می آمدند."

موضوعات نژادی از مضامین مورد علاقه لی، کارگردان فیلم‌هایی مانند "مالکولم ایکس" ، "کار درست انجام بده" و یک فیلم مستند در سال 2006 درباره تخریب توفان کاترینا در  شهر نیواورلئان است

کد خبر 23764

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز