همشهری آنلاین: بازرسان گمرک آلمان در خانه یک مرد مونیخی ۸۰ ساله، حدود ۱۵۰۰ اثر نقاشی از استادان کلاسیک مدرن کشف و ضبط کردند.

Picasso

مجله خبری فوکوس در شماره روز یکشنبه خود گزارش داد، از جمله این استادان می‌توان به پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)، هنری ماتیسه (Henri Matisse)، مارک چاگال (Marc Chagall)، امیل نولده (Emil Nolde)، فرانتس مارک (Franz Marc)، ماکس بکمان (Max Beckmann) یا ماکس لیبرمان (Max Liebermann) اشاره کرد.

گویا نازی‌ها این آثار را از یک مجموعه دار دزدیده یا آنها را در قالب هنر "رو به انحطاط" توقیف کرده بودند.

دادستانی منطقه گزارش روز یکشنبه را نه تایید و نه تکذیب کرده است.

بر اساس این گزارش، بازرسان گمرک بهار سال 2011 خانه این مرد را مورد بازرسی قرار دادند. او چند ماه قبل از آن هنگام کنترل موجودی نقدی همراه مسافران در یک مسافرت با قطار از سوئیس به مونیخ بازداشت شده بود.

نقاشی‌های ضبط شده اکنون تحت تدابیر امنیتی نزد گمرک آلمان نگهداری می‌شود. یک تاریخ شناس برلینی تلاش دارد منشاء و ارزش این آثار را تعیین کند. این مجله اعلام کرده این مجموعه حدود یک میلیارد یورو ارزش دارد.

به نوشته این مجله، پدر این مرد 80 ساله این نقاشی‌ها را در دهه 30 و 40 از یک دلال هنری خریداری کرده بود. پسر بیش از 50 سال این آثار را در آپارتمان خود در انبارهای تاریک و مملو از زباله و در قفسه‌های دست ساز نگهداری می‌کرد.

وی در سال جاری یکی از این نقاشی‌ها را فروخت و با پول آن زندگی خود را می‌گذراند.

دادستانی گویا مشغول بررسی فرار مالیاتی اوست. زمانی که بازرسان گمرک مشغول بردن این نقاشی‌ها بودند، این پیرمرد هیچ مقاومتی از خود نشان نداد.

کد خبر 237496
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز