چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: یک‌صد نفر از تماشاگران بازی فوتبال بین تیم‌های پیروزی و سپاهان که هنگام شکستن شیشه‌های اتوبوس‌های شرکت واحد از سوی پلیس بازداشت شده بودند به اتهام تخریب اموال عمومی با صدور قرار کفالت راهی زندان شدند.

بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 5 تهران روز گذشته با بیان این خبر گفت: در پایان  بازی جمعه گذشته که در استادیوم 100 هزار نفری آزادی برگزار شد، تعداد زیادی از تماشاگرنماها هنگام خروج از ورزشگاه شروع به شکستن شیشه‌ اتوبوس‌ها کردند که این امر باعث شد خسارت زیادی به این وسایل نقلیه عمومی وارد شود.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 135 آزادی که وظیفه کنترل تماشاچیان در خارج از ورزشگاه را بر عهده داشتند بلافاصله وارد عمل شدند و 135 نفر از تماشاگرنماها را در حال تخریب اموال عمومی بازداشت کردند. در این میان 17 نفر از این افراد با قرار ضمانت آزاد شدند و 100 نفر دیگر با صدور قرار کفالت بازداشت و روانه زندان شدند.

بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 5 با بیان این‌که تا کنون 70 نفر از افراد بازداشت شده توانسته‌اند با سپردن قرار کفالت از زندان آزاد شوند افزود: 30 متهم دیگر که قادر به تودیع کفالت نبودند همچنان در زندان به سر می‌برند و پرونده تمامی متهمان به زودی با صدور قرار مجرمیت به اتهام تخریب اموال عمومی به دادگاه عمومی و جزایی ارسال می‌شود و آنها پای میز محاکمه قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: افراد بازداشت شده بین 15 تا 30 سال سن دارند و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر آنها از ساکنان شهرها و مناطق حاشیه‌ای تهران هستند و از نظر مالی در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

بازپرس دادسرای ناحیه 5 در پایان گفت: بر اساس ماده‌ی 683 قانون مجازات اسلامی،هر نوع غارت و اتلاف اموال و اجناس یا محصولات که از طرف گروهی بیش از سه نفر به نحو قهرآمیز واقع شود، چنانچه محارب شناخته نشوند،مرتکبان به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهند شد.

کد خبر 23745

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز