همشهری آنلاین: نخستین همایش اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن نوین اسلامی ظهر امروز ۱۱ آبان ماه با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه یکی از مهمترین و زیباترین نتایجی که از برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید حاصل شد تبلور عشق و ارادت بی مثال مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بود آمده است: این عشق و علاقه به راحتی در دل های پر تلاطم اما امیدوار و در چشم های نگران اما پردغدغه، قابل مشاهده بود.

توجه به ظرفیت های باطنی این عشق و ارادت که انگیزه ای است برای برگزاری این همایش بین المللی نکته دیگری است که در این بیانیه به آن اشاره شده است؛ ظرفیت هایی که می تواند تحولی بزرگ در زندگی بشر ایجاد کرده و کمکی باشد برای زمینه سازی تمدنی نوین در عالم بشریت.

همچنین در این بیانیه آمده است که ارادت روز افزون مسلمین جهان به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) فرصتی است الهی، برای تحقق آرزوهای بزرگ انبیای عظام در راستای پایه ریزی تمدن نوین اسلامی.

در این بیانیه بر نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "ایستادگی و صبر وبصر و اعتماد به وعده "ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز" خواهد توانست این مسیر افتخار را تا رسیدن به قله تمدن اسلامی در برابر امت اسلامی هموار کند" نیز تاکید و یادآور شده که وقت آن رسیده که با اکسیر محبت اهل بیت، معارف دینی خود را بر محور توحید و ولایت بر قلب ها گره بزنیم و بنیان عظیم تمدن اسلامی را بنا کنیم.

این بیانیه همچنین بر این نکته تصریح کرده است که برای مقدمه سازی این تمدن در کشورهایمان نیازمند تولید فکر، تربیت انسان و مجاهدت مستمر خواهیم بود و در این مسیر الهی، جوانان نه تنها مخاطب اصلی که پرچمدار و تحقق بخش آن هستند.

خطاب این بیانیه در انتها به مدعوین همایش و کسانی است که در راستای بهره گیری از این ظرفیت بزرگ تلاش می کنند: فرصت های بزرگ پیش رو، منتظر مجاهدت های امروز ماست! اگر ما جوانان جهان اسلام وظایف اصلی خود را در این پیچ بزرگ تاریخی به درستی شناخته و همت راستین و اراده های پولادین خویش را بسیج نماییم شاهد پیروزی های بزرگ تری هستیم که مقدمه اصلی تشکیل تمدن حقیقی و کامل اسلامی به زعامت حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

به گزارش مهر، نخستین همایش بین المللی«اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن نوین اسلامی» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با حضور 450 نفر از 310 تشکل فعال 30 کشور جهان 9 تا 11 آبان ماه در تهران برگزار شد.

کد خبر 237326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز