همشهری آنلاین: محققان ژاپنی با انجام نظرسنجی و تحقیق جدید ترسناک‌ترین فیلم سینمایی جهان را فیلم درخشش اعلام کرده و ترسناک‌ترین صحنه‌ این فیلم را نیز معرفی کردند.

براساس گزارش میل آنلاین، محققان ژاپنی با انجام یک نظرسنجی باینترنتی نظر مردم را درباره ترسناک‌ترین فیلم ژانر وحشت که تاکنون تماشا کرده‌اند پرسیدند. آن‌ها نظرسنجی گسترده‌ای را بر روی یک وب‌سایت در ماه سپتامبر میان 10 هزار نفر انجام دادند و از آنها خواستند تا ترسناک‌ترین فیلمی را که تاکنون تماشا کرده‌اند انتخاب کنند. رتبه اول این نظرسنجی از آن فیلم درخشش استنلی کوبریک شد.

سپس با نمایش فیلم‌های ترسناک برای گروهی از داوطلبانی که ضربان قلب آنها تحت کنترل قرار داشت، ترسناک‌ترین صحنه‌های این فیلم‌ها نیز تعیین شد.

بر اساس نتیجه این بررسی‌ها و نظر‌سنجی‌ها فیلم درخشش اثر استنلی کوبریک محصول سال 1980 ترسناک‌ترین فیلم معرفی شد و وحشتناک‌ترین صحنه این فیلم نیز صحنه مشهور "جانی اینجا است" معرفی شد زیرا در این صحنه ضربان قلب تماشاگران فیلم 28.21 درصد افزایش پیدا کرد.

جن‌گیر و پس از آن کابوس خیابان الم پس از فیلم درخشش بیشترین بازخورد فیزیکی از جانب تماشاچیان را داشت و موجب افزایش بیش از 26 درصدی ضربان قلب تماشاچیان می‌شد.

ترسناک‌ترین صحنه‌ها براساس تشخیص درصد افزایش میزان ضربان قلب تماشاچیان در هر صحنه و مقایسه این میزان با ضربان قلب تماشاچیان دیگر فیلم‌ها تعیین می‌شد. میانگین افزایش ضربان قلب تماشاچیان در این آزمایش 25.3 درصد بوده‌ است.

کد خبر 237256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز