مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهندسان ابزار تولید برق جدید موسوم به Genneo ساخته‌اند که می‌تواند با استفاده از حرکات فیزیکی انسان، برق مورد نیاز برای وسایل الکترونیکی همراه را تامین کند.

شارژ وسایل الکترونیکی با حرکات بدن

به گزارش مهر، این محصول حرکات بدن انسان را به برق تبدیل می‌کند و این برق از طریق یک درگاه استاندارد USB برای شارژ وسایل الکترونیکی مانند تلفن هوشمند، دوربین و تبلت به کار می‌رود.

"بلیک ایزاک" یکی از بنیان‌گذاران اختراع دوباره ژنراتورهای خطی که پیش از این، این شیوه را در چراغ قوه‌های تکان‌دهنده استفاده کرده بود با بهینه‌سازی این روش از آن برای تولید انرژی کافی به منظور شارژ یک وسیله همراه استفاده کرده است.

این وسیله با یک کابل پیش شارژ که دارای درگاه استاندارد USB بر دو انتهای خود است، ساخته شده است. برای شارژ وسایل الکترونیکی باید یک سر کابل را مثلا به تلفن هوشمند و سر دیگر را به Genneo متصل کرد.

این محصول که از طراحی مطلوبی برخوردار است می‌تواند در حال راه رفتن، پریدن و حتی قرار گرفتن در جیب پیش از پیاده‌روی انرژی مورد نیاز وسایل الکترونیکی همراه را تامین کند.

شارژر جدید در دو مدل G4000 و G3000 عرضه شده است که در مدل اول می‌توان با هر پنج ساعت شارژ، یک ساعت با تلفن صحبت کرد و در مدل دوم پس از هفت ساعت شارژ، یک ساعت زمان گفتگو مسیر می‌شود.

این دستگاه همچنین قابلیت پیش شارژ را دارد و می‌توان پیش از رفتن به جایی که برق مورد نیاز وجود ندارد مانند پیک‌نیک آن را شارژ کرد. هنوز زمان عرضه عمومی این محصول به بازار اعلام نشده است.

کد خبر 237241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز