همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش قزاقستان در حاشیه دیدار با فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش در بندرانزلی گفت: پنج کشور حاشیه خزر موظفند این دریا را بعنوان دریای صلح و دوستی حفظ کنند.

ژانداربیک ژانزکوف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش، ژانداربیک ژانزکوف در حاشیه دیدار با امیر دریادار دوم خرداد حکیمی، فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در بندرانزلی اظهار کرد :هیأت قزاق با دعوت امیردریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با هدف آشنایی با همتایان خود به ایران سفر کرده است.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان اذعان کرد: در این سفر مراکز آموزشی نیروی دریایی ایران را چه به لحاظ آموزشی و چه از نظر تولید ناو و تسلیحات و تجهیزات در سطح بالایی دیدیم و این نشان دهنده پیشرفت ایران در زمینه نظامی است.

وی تصریح کرد: ما با این هدف از مراکز آموزشی نیروی دریایی در کشورهای حاشیه دریای خزر بازدید می کنیم تا از تجارب آنها استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان با اشاره به بازدید خود از مرکز آموزش تخصص های دریایی در رشت گفت: در آینده حتما از همکاری های این مرکز در زمینه آموزشهای دریایی استفاده می کنیم.

در خاتمه این بازدید نمادهای نیروی دریایی دو کشور توسط فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش و فرمانده نیروی دریایی قزاقستان رد و بدل شد.

ژانداربیک ژانزکوف قبل از این دیدار از دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر و مرکزآموزش تخصص های دریایی در رشت بازدید کرد.

کد خبر 237115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز